Minulle on tulossa samankokoinen allas, joten tuppaudun samaan ketjuun pohdiskelemaan!
Kalojen hankinta häämöttää vielä aika kaukana, allasta kun ei ole vielä edes saatu ja sitten täytyy vielä kypsytellä ynnä muuta. Kalastokokonaisuuksia on silti kuitenkin niin kiva ruotia!!
Eli kyseessä oli ja on 200-litrainen allas, mitoiltaan 100*40*50 (P*L*K). Tarkoituksena olisi saada aikaan aikamoinen viidakko.
Olen tällä hetkellä toivottoman ihastunut helmirihmakalaan. Menisikö se tuonkokoiseen pariskuntana vai jätänkö suosiolla isompiin akvaariihin kyseisen kaunistuksen? Laitan tähän nyt alustavaa listaa mitä olen mietiskellyt yhtenä mahdollisuutena, kommentoikaa ja kertokaa olenko menossa päin mäntyjä.
200L:
- Helmirihmakala (pariskunta)
- Taistelukala (haaremi), onko tämä liikaa jos on helmiä ja töyhtiksiä sekä parvi?
- Töyhtökääpiöahven (pariskunta/haaremi)
- Musta-aavetetra, ruusutetra tai korutetra, kuinkahan iso parvi näitä menisi jos toista parvea ei aikoisi laittaa? Sukupuolijakauman kannattaisi ilmeisesti olla 1 : 2-3 (K : N)
- Pohjakaloihin en ole vielä niin perehtynyt, ehkä jokin pienehkö partista erikoisempi imuttelija tai sitten helmi/tähtipartis, sekä jotain monnisia tai nuoliaisia. Mitkä nuoliaiset tuohon kokoon ja porukkaan sopisivat vai sopisivatko ensinkään? Harlekiini- ja raitanuoliainen ovat söpöjä.
Hmph, ahnaus meinaa iskeä!