Elikkäs ottaisin mielellään vastaan kokemuksia ja sellasta kuparimonnien ja kuparitetrojen kudettamisesta, kun tällänen uusi kudettaja olen... Nyt kuparitetroja 7kpl ja kuparimonnisia 7kpl 80l akvassa(ei huolta tosikko, tiedän että liian pienessä akvaariossa, mutta isompi tulossa jo). Kudetus akva on n.40l faunabox jossa on kasveja jotka leviävät todella nopeasti.
Haluaisin tietää, että minkälaiset yksilöt kutemiseen valitaan, ja miten saan ne kutemaan?
Kuparitetra/kuparimonninen
Valvoja: Moderaattorit
Re: kuparitetra/kuparimonninen
Meillä kuparitetrat kuti seura-akvaariossa liki joka päivä, ei ollut mitenkään kauhean vaikeata se kutemaan saaminen
Varsinkin vähän runsaampi veden vaihto sai aikaan aikamoisia sutinoita... siihen se sitten kyllä stoppasi, kun muut kalat ui perässä ja popsi mätiherkut suihinsa.

Re: Kuparitetra/kuparimonninen
Jihaa. Nyt mulla on kupari-monnisten ja tetrojen poikasia,
ZamY kutivatko sulla tetrat ihan seuralassa?
Meillä näyttivät äsken tuolla kutuhommissa olevan, mutta akarat uivat perässä ja popsivat kudun parempiin suihin...saas nähä tulleeko meille koskaan pikkukupareita.
Meillä näyttivät äsken tuolla kutuhommissa olevan, mutta akarat uivat perässä ja popsivat kudun parempiin suihin...saas nähä tulleeko meille koskaan pikkukupareita.
Emmä tiiä tuleeko tosta mitää kun sinä mätiä on tossa lehellä ihan pikkuruisen, josko partikselle jättäis evästä... 

Pari kertaa oon kans saanu kuparimonniset kutemaan, mut aina meni mäti parempii suihin .. 

240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Mull kuparin poikasia on jtn 40 kasvamassa. Tohon aiempaan kysymykseen vastaan että kyllä kutivat seura-akvaariossa. Kyllähän niillä on kokoajan kutujuhlat menossa kumpaisellakkin parvella että katsotaan jos altaaseen ilmestyy pikkuisia extra-super-mini pieniä tetroja