Varkautelaisia tai Pohjois-Savolaisia?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Sannya
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Varkautelaisia tai Pohjois-Savolaisia?

Viesti Kirjoittaja Sannya »

Elikkäs kaikki mukaan vaan :) Itse asustan Varkaudessa ja perjantaina tuli ensimmäinen 85 litrainen akvaario.Olisi kiva,jos täältä löytyisi ystäviä joiden kanssa jakaa kokemuksia ja muutenkin rupatella :P
Laitanpa tässä vielä kuvan,kun akva on kypsymässä.Sanokaa,jos on jotain neuvoja ym.Tosiaankin aloittelija olen. 8-)
Akvaariosta puuttuu juurakko ja uusi lämpömittari sitten :D
Kuva
136L+Kisu+Koiruus+Mies ja perheenlisäys 5.5.2009 <3
cheryl
Starting Member
Starting Member

Re: Varkautelaisia tai Pohjois-Savolaisia?

Viesti Kirjoittaja cheryl »

Moij!
Tämä tyttö asustaa Kuopiossa. Enkä ole vielä päässyt akvan hankintaankaan asti, eli todellakin lähtömudissa viel. Hieman on matkaa, eikä musta välttämättä pahemmin apua ole, mutta rupetteluun :D
Sannya
Junior Member
Junior Member

No kiva,että joku löysi tänne :D Millaista akvaa olet ajatellut?
s_a_s
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja s_a_s »

Heips!
Täällä yksi höpsähtänyt maantieteellisesti Etelä-Savosta, mutta lähes naapurista eli Pieksämäeltä. Varkaudessa tulee silloin tällöin piipahdettua, mm. kaloja olen sieltä käynyt hakemassa.
Mulla on 3 pientä akvaa; ekan ostin v. 2002 (63l) ja muut tänä syksynä (60 ja 120 l).
Kahden kissanpennun emäntä
Sannya
Junior Member
Junior Member

Oih,ihanaa kun löyty lähistöltä ihmisiä :) Täällä odotellaan innolla,että pääsee kaloja etsimään.olenkin jo katsellut liikkeistä ja ilmoituksista.Jos jollain olisi nuolimonneja :) Tai neontetroja. :)
_Ansku_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Pohjois-Savossa en asu, mutta saako Savonlinnalainenkin änkeä tänne juttelemaan? kuitenkin aika lähellä tämäkin paikka on, Etelä-Savon puolella.
Sannya
Junior Member
Junior Member

No eiköhän tänne mahdu [;)] on se savonlinna silleen lähellä.Mitäs fisuja sinulta löytyy?
heebo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja heebo »

Minäkin änkeen tänne sekaan :). Pieksämäeltä lähtösin ja nykyisin Kuopiossa. Tosiaan olohuoneessa köllöttää 700litranen ja makuuhuoneessa 63l, tosin sen oli kai joku tulossa ostamaan ja ite olin menossa hakemaan yhdiltä tutuilta pois niitten n.100litrasta (kaareva etulasi ja muutenkin tosi hieno) joten akvaarioharrastus elää :D.
Sannya
Junior Member
Junior Member

Tervetuloa :D Laittakaas kuvia fisuista ja akvoista.Nii jos mie saisin jotain ideoita.Jotenkin tuntuu,että oon tunkenut ton mun akvan liian täyteen.Tai sit mun pitää ostaa isompi :)
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Kuopiosta myös täällä yksi, omassa kämpässä 20, 63 ja 98 litraiset altaat, vanhempien luona kotipaikkakunnalla sitten 250 litrainen. http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... id=1014252" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy joitain kuvia omista altaista, tosin 98 litraisen sisustus on tuon viimeisimmän kuvan jälkeen muuttunut ja tällä viikolla on tarkoitus muutella lisää. Kuin myös 250 litrainen, jos vaikka seuraavalla reissulla päivittäisin sen kuvaa.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Sannya
Junior Member
Junior Member

s_a_s Mistä kaupasta olet täällä Varkaudessa käynyt kalasi ostamassa.Minä tässä mietin kovasti,että pitäisikö käydä itä-suomen lemmikkikeskuksesta vai Lemmikki&Tarvikkeesta.
Sitten minulla myös tuli tässä mieleen,kun kävin itä-suomen lemmikkikeskuksessa ja sielä tunkaistiin vedenparannus puteli käteeni ja sanoi,että laita sitä akvaario veteen ja odottele viikko.Ja vien vesi testin liikkeeseen ja sielä testaavat veden.Olen käynyt keskustelua tuolla suomi24 palstalla nyt tästä kypsytyksestä.Ja siellä sanotaan,että tämä vedenparannus aine ei auta asiaa :twisted: Mitä minä teen? Pitäisikö käydä ostamassa kalan ruokaa ja ammoniakkia vai miten se nyt meni.Tosiaan tili tulee vasta perjantaina ja silloin olisi ollut tarkoitus hakea monneja akvaan.Mutta enpä taida hakea,jos nyt tuo vedenparannus aine ei auta asiaa.Kertokaa tyhmälle neuvoja :cry:
cheryl
Starting Member
Starting Member

En tiedä Kuopiosta kuin yhden liikkeen mistä vois akvasta tarjousta kysellä, et voisko joku vinkata jos tietää..? Mulla olis aikeissa joku 300l > Suunnittelu asteella siis vielkin, kun haaveeni oskareiden altaasta kaatui ukon takia :D Ehkä ens vuonna sitten pääsen vasta kaloihin käsiksi. Mulla kestää se akvan ettiminen, kypsyttäminen ja sisustaminen :mrgreen: -"perfektionisti"
_Ansku_
Member
Member

Sannya kirjoitti:Mitäs fisuja sinulta löytyy?
Haarniskamonneja, partamonni, kääpiörihmakala, perhoskirjoahven ja kardinaalitetroja, ja sitten tulossa vissiin isompi akvaario johon ainakin lehtikaloja ja rengasripsimonni + osa vanhoista kaloista (osa saa jäädä tuohon nykyiseen asumaan).

Cheryl: Kannattaa ainakin Lemmikkiasemalta käydä kysymässä, myy muistaakseen ainakin Juwelia.
Sannya
Junior Member
Junior Member

Kiva,kääpiörihmakala on kyllä sievä laji [;)]
cheryl
Starting Member
Starting Member

Ansku: Niin siis Tehdaskadun Lemmikkiasema? En muita akvaliikkeitä tiedäkään:D
rangatanga
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja rangatanga »

Sannya kirjoitti:s_a_s Mistä kaupasta olet täällä Varkaudessa käynyt kalasi ostamassa.Minä tässä mietin kovasti,että pitäisikö käydä itä-suomen lemmikkikeskuksesta vai Lemmikki&Tarvikkeesta.
Olen joskus "ennen vanhaan" asioinut Lemmi&tarvikkeessa, mutta en todellakaan suosittele... Jos haluat, kysele yv:llä, ettei täällä sitten sanota, että ei saa sanoa mitään negatiivista :| Tuosta toisesta liikkeestä ei ole kokemusta.
Jos Kuopiossa käyt, niin Lemmikkiasema on kyllä aika hyvä. Toisaalta taas jaksan liputtaa Mikkelin Rehulan Rahua (jos sielläpäin on käyntiä): edullista, siistiä, eivät kovin asiantuntevia (vielä), mutta tunnustavat sen ja hankkivat tietoa koko ajan :D
Emmää mittää tiiä.
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Onhan täällä Kuopiossa vielä tuossa Asemakadulla melkein rautatieasemaa vastapäätä Kuopion akvaarioliike. Se vaan, että siellä näkyy joskus myynnissä akvaarioihin sopimattomia kaloja, joten en ole sieltä ostanut yhtään ainoaa kalaa, muutaman kerran kasveja ja hiekkaa, kun sitä ei jaksa kauempaa raahata. Lemmikkiasemasta tykkään, mutta se on sen verran "kaukana" jalkaisin liikkuvalle (no ei edes oikeasti ole, mutta reissua varten pitää varata parisen tuntia ainakin aikaa), että siellä ei tule käytyä kovin usein pyörähtelemässä.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
_Ansku_
Member
Member

cheryl kirjoitti:Ansku: Niin siis Tehdaskadun Lemmikkiasema? En muita akvaliikkeitä tiedäkään:D
Juu, siinä on kivan iso liike (naapurissa melkein on muuten Musti & Mirri, joka myy Ferplastin akvaarioita). Lemmikkiasemalla on myös siinä keskustassa Minna- kauppakeskuksessa liike (2. kerros).
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Missäs kohtaa tuo Tehdaskadun lähellä oleva Musti ja Mirri muuten on? Tasavallankatu 26 on osoitteena, mutta ei mitään käsitystä että missä kohtaa tuon tai paremminkin että missä rakennuksessa. Pitäisi joku päivä käydä tutustumassa myös tuonne Päivärantaan tulleeseen Cittarin yhteydessä olevaan M&M:n.

Mutta aika hurja määrä Musti ja Mirri-liikkeitä Kuopion kokoisessa paikassa, yhteensä kolme ja kaikki kohtalaisen lähellä toisiaan. Tuo keskustan liike ollut hiljainen, mitä olen siellä käynyt pyörähtämässä välillä.
Sindi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sindi »

Eiköhä yksi mikkeliläineki mahu tänne:)
Lähellä varkautta kumminki asumme :mrgreen:

---------------------------

Mitä mieltä olette Mikkelin akvaarioita myyvistä liikkeistä?
Onko hyvää asiakaspalvelua, jne..?
rangatanga
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja rangatanga »

Sindi kirjoitti:Mitä mieltä olette Mikkelin akvaarioita myyvistä liikkeistä?
Onko hyvää asiakaspalvelua, jne..?
Toistan itseäni: Rahulan Rehu on mainio paikka! :D
Emmää mittää tiiä.
Sindi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sindi »

Itse olen ainakin pitänyt Mikkelin Rahulan Rehun asiakaspalvelusta:)
Sannya
Junior Member
Junior Member

Sindi kirjoitti:Eiköhä yksi mikkeliläineki mahu tänne:)
Heh,no kaipa tänne. :D Mut onks Mikkeli Pohjois-Savoa? :DLähinnä sen takia tämän keskustelun aloitin,että löytäisin "läheltä" ystäviä joiden kanssa voisi myös ehkä tapailla jne. Ja jutella toki myös.Koska jos samasta kaupungista on lähtöisin,niin silloin on aika hyvin samalla aaltopituudella :P
_Ansku_
Member
Member

Sannya kirjoitti:
Sindi kirjoitti:Eiköhä yksi mikkeliläineki mahu tänne:)
Heh,no kaipa tänne. :D Mut onks Mikkeli Pohjois-Savoa? :DLähinnä sen takia tämän keskustelun aloitin,että löytäisin "läheltä" ystäviä joiden kanssa voisi myös ehkä tapailla jne. Ja jutella toki myös.Koska jos samasta kaupungista on lähtöisin,niin silloin on aika hyvin samalla aaltopituudella :P
Taitaa sijaita Etelä-Savossa.
Sannya
Junior Member
Junior Member

No onhan sekin Savoa sitten :D Hih hii,mitenkäs teillä menee.Mitkäs on viikonloppu suunnitelmat? Me lähdetään tänään käymään itä-suomen lemmikkikeskuksessa. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”