Moi kaikki!
Löysin netistä tällaisen paikan
http://www.ekolo.net/show.php?page=vegaani
mistä tilasinkin meren herkkuja välsylleni. Itse ostettiin noria, ja lisäksi nimellä "merisalaatti" olevaa merileväsekoitusta. Hyvin ovat maittaneet, eikä hintakaan päätä huimannut. Toimitus oli nopeaa ja ennakkolaskun valitsevalle tulee vielä prosentuaalinen alennus! (merilevät löytyvät avautuvan sivun alaosasta).
Wakame merilevä
Narumaisia suikaleita, suhteellinen mieto maku. Herkullista liotettuna (3-4 min) keitoissa ja pastaruuissa, sisältää runsaasti magnesiumia.
6.90€ 60g
Merisalaatti
Villiä dulse-merilevää, merisaalaattia ja nori-merilevää. Liotettuna salaatteihin, keittoihin jne.
6.50€ 50g
Nori merilevä
Levyinä, sopii erinomaisesti esim. sushin tekoon.
7.80€ 25g
Vinkki välsyjen yms ruokintaan
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Akvaarioseurat: Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Vinkki välsyjen yms ruokintaan
Olohuoneessa 800:n litran kalakeitto suolan kera.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: RK ry
- Sukupuoli: Mies
Re: Vinkki välsyjen yms ruokintaan
Kiitos kivasta vinkistä.
Mitä noista kokeilit välskärillesi,vai oliko juuri noita joita söit itsekkin.
Mitä noista kokeilit välskärillesi,vai oliko juuri noita joita söit itsekkin.
Noria löytyy tavallisesta marketista halvemmalla. Muut levät ovat kyllä kiinnostava vaihtoehto.
-
- Member
- Akvaarioseurat: SMAS, TAS
Miltä osastolta noita kannattaa marketista katsella? Lähimmästä, kohtalaisen isosta Prismasta en onnistunut löytämään.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mulla on ollu ongelmana se, että kaikissa Seinäjoen ja lähiseutujen kaupoissa norimatot on aina roasted, eli paahdettuja. Niitähän ei kannata syöttää, vaan pitää olla just noita ihan vaan kuivattuja.
Siksi olen tilannut tuolta
Omalle välsylle ostin siis tota "merisalaatti" nimellä olevaa. siinä on pussissa monelaista levää erikokoisina paloina. Itse en oo levää syöny
Mutta en kyllä ihmettele jos jollekulle maistuu, maistuuhan se välsyillekin 
Siksi olen tilannut tuolta

Omalle välsylle ostin siis tota "merisalaatti" nimellä olevaa. siinä on pussissa monelaista levää erikokoisina paloina. Itse en oo levää syöny

Olohuoneessa 800:n litran kalakeitto suolan kera.
Noria löytyy yleensä siitä 'thairuoka' osiosta, jossa on jotain maustekastikkeita ja nuudelita yms. yleenä BlueDragonia. Toi kaupan nori on tosiaan paahdettua, muta hyvin on maittanut 

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: FOMA
- Sukupuoli: Mies
Ravintoarvoista en tiedä, mutta meilläkin paahdettu kaupan nori tekee kauppansa kun taas "tuoreempi" merilevä jää syömättä. Ilmeisesti tottumiskysymys meidän "poispilatuille" kaloillemme ("YÄK, tätähän ei ole paahdettu !").