Tylsät mustatetrat

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
y-sax
Starting Member
Starting Member

Tylsät mustatetrat

Viesti Kirjoittaja y-sax »

Mikä virkistäis mun mustatetroja kun ne möllöttää aina paikallaan? Ne on suunnilleen kolmen vuoden ikäsiä (6 kpl).
pH on 7 ja lämpötila 24-25 astetta. Vettä vaihdan 1/3 viikossa. Akvaario on 89 l. Voisko se johtua siitä että mun akvaariossa ei oo kauheesti kasveja pinnalla ja valoa on todella kirkas. Kaikki kalat yrittää olla yhden kasvin (oselotin) lehtien alla.
Sain tutuiltani kiesteisvallisneriaa ja olen yrittänyt levittää sitä akvaarioon mutta kasvaako se niin pitkäks että se kääntyy pinnalle (mun akvaario on muistaakseni 30 cm syvä) ja kuinka paljon se kasvaa viikossa (suunnilleen)?
Mustatetrat ei ees tajua tulla hakeen ruokaa kun ruokin niitä ennen kuin hiutaleet vajoo alas niitten nenän edestä.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Kierteisvallisneria taitaa olla melkoisen paljon tavallista versiota lyhyemmäksi jäävä ja muutenkin vähän ronkelimpi. Mites jos kokeilisit jotain todella nopeasti leviävää kelluvaa kasvia? Tiedän näitä olevan, nimiä en vain osaa sanoa.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

y-sax kirjoitti:Mustatetrat ei ees tajua tulla hakeen ruokaa kun ruokin niitä ennen kuin hiutaleet vajoo alas niitten nenän edestä.
Kannattaisi ehkä hankkia niille jotain nopeasti vajoavaa ruokaa. Esimerkiksi Tetra Minibits voisi olla niiden mieleen.
mysli kirjoitti:Mites jos kokeilisit jotain todella nopeasti leviävää kelluvaa kasvia? Tiedän näitä olevan, nimiä en vain osaa sanoa.
Kellussaniainen (Salvinia sp.) ainakin, limaskaa tuskin kukaan haluaa riesakseen. Eikä tuo amerikankilpukkakaan (Limnobium laevigatum) kaikista hitaimmasta päästä ole.
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Tylsät mustatetrat

Viesti Kirjoittaja Valmont »

y-sax kirjoitti:Mikä virkistäis mun mustatetroja kun ne möllöttää aina paikallaan? Ne on suunnilleen kolmen vuoden ikäsiä (6 kpl).
pH on 7 ja lämpötila 24-25 astetta. Vettä vaihdan 1/3 viikossa. Akvaario on 89 l. Kaikki kalat yrittää olla yhden kasvin (oselotin) lehtien alla. (mun akvaario on muistaakseni 30 cm syvä)
Mustatetrat ei ees tajua tulla hakeen ruokaa kun ruokin niitä ennen kuin hiutaleet vajoo alas niitten nenän edestä.
Hmm...aika matala allas...ja aikan pienikin noin vilkkaalle parvikalalle..voisit kokeilla muutaman yksilön lisäämistä, vaikkakin mustikset kyllä aikuisiän myötä laiskistuvat ja lihovat.
En usko etttä kirkas valaistus (ellei sulla ole joku monimetalli yms. siinä) aiheuttaa paikoillaan kököttämistä.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
y-sax
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja y-sax »

Mä mittasin eilen sen altaan syvyyden... 35cm
Aikoinaan tein virheen ja ostin liian pienen akvaarion ja se on huomattu jo moneen otteeseen [;)]
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Allas on tosiaan aivan liian pieni. Se aiheuttaa kököttämistä. Monet tetrat viihtyvät nimenomaan vähemmässä valaistuksessa: olen omakohtaisesti huomannut että ne viihtyvät siellä missä "aurinko" ei suoraan porota. Allas suuremmaksi ja enemmän vaikkapa pintakasveja. Nämä samat mitkä on jo mainittu.
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Mikähän meidän mustatetroissa sitten on vikana, ne kun ei ole juurikaan ole suojassa valolta niin kuin edellisillä. Mustatetrat on ainoat kalat, jotka ei juurikaan mene pusikkoon piiloon. Ruuan perässä ne on ensimmäisenä ja viipyy kauimmin ahmimassa viimeisetkin rippeet pinnalta.

Ruokaa ne etsii pääasiassa pinnalta, eivät ole kiinostuneita pohjaa kohti valuvista hiutaleista. Kasvit on vielä pieniä, kuten kalatkin, akvaariokalat hommattiin muutama viikko sitten ja kasvit joku aika ennen sitä.
Tinski
Member
Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Tinski »

Meidän mustatetrat liikkuvat tosi paljon ja ovat muutenkin hyvin hyvin eläväisiä.
Kasvien seassa puikkelehtiminen on niiden hauskinta huvia, toisiaan takaa ajaen.
Ruokintaa pitää vähän sumplia, että muutkin saisivat osansa. Nämä mustat
rohmut kun söisivät kaiken :roll:

Tosin, nuo uivat 240-litraisessa. Tilaa on.
y-sax kirjoitti:Mikä virkistäis mun mustatetroja kun ne möllöttää aina paikallaan? Ne on suunnilleen kolmen vuoden ikäsiä (6 kpl).
Niin, onhan niitä aika vähän. Voisikohan arkailu johtua myös siitä?
~Tinski~
riikkaaalto
Junior Member
Junior Member

Mustatetroista

Viesti Kirjoittaja riikkaaalto »

Meiltä löytyy myös parvi mustatetroja 250litraisesta. Aika vilkkaita kaloja nuo tuntuvat olevan. Todellakin ensimmäisinä syömässä, ajavat toisiaan vähän väliä takaa ja terveitä ovat olleet.
Mikähän meidän mustatetroissa sitten on vikana, ne kun ei ole juurikaan ole suojassa valolta niin kuin edellisillä. Mustatetrat on ainoat kalat, jotka ei juurikaan mene pusikkoon piiloon.
Olisikohan että ne viihtyvät niin hyvin, että ei ole tarvetta sätkyillä puskiin piiloon??
Allas suuremmaksi ja enemmän vaikkapa pintakasveja. Nämä samat mitkä on jo mainittu.
Alkuperäiseen ongelmaan toimiva vastaus yllä. Lisäksi parven kokoa voisi hieman kasvattaa muutamalla yksilöllä. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”