Jättimiekkalehden lehdet kasvavat hitaasti ja ne ovat läpikuultavia. kasvi on korkeudeltaan ihan hyvän kokoinen, mutta ei erityisen tuuhea.
Pohjaa on lannoitettu 7 ballseilla ja jollain pitkäkestoisella pohjaravinteella(lisäksi vettä plantaminilla). Vettä vaihtuu viikossa 40-60l (allas 180l) ja valaistuksena 2x aquastareja.
Voisiko kasvua auttaa jollain tavalla?
Haaleat miekkalehdet
Valvoja: Moderaattorit
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Onko kasvia siirrelty, entäpä miten lienee hiilidioksidin laita? Miten pohja voi, entä varjostaako joku kasvi tms jättimiekkaa? Oletko kokeillut kasvua muilla loisteputkilla? Kuinka usein kasvi saa juurilleen lannoitetta? Onko kasvin juurilla tarpeeksi materiaa ympärillä (ts. onko pohja tarpeeksi paksu)? Arvuuttelua kerrakseen 
Itse olen todennut jättimiekan viihtyvän sitä paremmin, mitä enemmän se saa rautaa juurilleen. Siirtelystä se ei myöskään tykkää, vaan saattaa kiukutella useamman kuukaudenkin. Lannoitteesta sanon, että pitkäkestoisuus on "vain" suhteellinen käsite. Sitä paitsi, jos miekkoja on useampi (juuret risteilevät toisissaan kiinni jne), menee lannoitetta myös enempi ja tuntuvat olevan itse asiassa aikamoisia "syöppöjä".
Itse olen todennut jättimiekan viihtyvän sitä paremmin, mitä enemmän se saa rautaa juurilleen. Siirtelystä se ei myöskään tykkää, vaan saattaa kiukutella useamman kuukaudenkin. Lannoitteesta sanon, että pitkäkestoisuus on "vain" suhteellinen käsite. Sitä paitsi, jos miekkoja on useampi (juuret risteilevät toisissaan kiinni jne), menee lannoitetta myös enempi ja tuntuvat olevan itse asiassa aikamoisia "syöppöjä".
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Viimeksi siirsin keväällä ja sen jälkeen alkoi kasvaa. Ei hiilidioksidilannoitusta. Pohjalla hienoa hiekkaa n. 8cm. Miekat on suoraan putkien alla, eli mikään kasvi tai muukaan ei pääse varjostamaan. Aquastarit on ensimmäiset putket akvaariossa, en ole kokeillut muita. Muut kasvit kyllä kasvaa hyvin... lannoitteita olen laittanut parin kolmen kuun välein, en useammin kun niiden piti olla niitä pitkäkestoisia.
Mitä lannoitetta suosittelette miekkakasville muuton jälkeen? Onko esim. niissä paljon puhutuissa savi-turvepalleroissa riittävästi rautaa miekkakasville? Muuton yhteydessä laitettiin miekkakasvien juurelle lannoitetabletit ja sen jälkeen olen lisännyt veteen nestemäistä lannoitetta. Vieläkö voin tehdän jotain kasvien hyvin voinnin edistämiseksi?Lisa kirjoitti:Itse olen todennut jättimiekan viihtyvän sitä paremmin, mitä enemmän se saa rautaa juurilleen. Siirtelystä se ei myöskään tykkää, vaan saattaa kiukutella useamman kuukaudenkin.
Jälkimmäinen tieto miekkakasvien "kiukuttelusta" on erittäin lohdullinen aloittelevalle akvaarioharrastajalle, joka on tuskaillut viikon verran huonovointisen näköisten miekkakasvien kanssa.