Prboylle kysymys

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mirkku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 12:04, 20.09.2001

Prboylle kysymys

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Lukemastani päätellen sinulla on ollut hillittömästi monneja ja varmaan muitakin lajeja. Kun ostat kalan, esim. tuntemattoman/vähän tunnetun lajin yksilön, mitä teet sille? Tutkit aikasi, kirjaat ylös huomiot ja pidät sen itse vai myyt/lahjoitat eteenpäin?

Kyllä sinulla varmaan akvaarioita löytyy, mutta kaikki kalat tuskin mahtunevat niihin..
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti
Viestit: 1693
Liittynyt: 09:59, 16.10.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja prboy »

quote:
Lukemastani päätellen sinulla on ollut hillittömästi monneja ja varmaan muitakin lajeja. Kun ostat kalan, esim. tuntemattoman/vähän tunnetun lajin yksilön, mitä teet sille? Tutkit aikasi, kirjaat ylös huomiot ja pidät sen itse vai myyt/lahjoitat eteenpäin?

Kyllä sinulla varmaan akvaarioita löytyy, mutta kaikki kalat tuskin mahtunevat niihin..


Jep.

Minä yritän yleensä pitää minulle entuudestaan tuntematonta kalaa niin kauan, että olen oppinut sen tavat. Valitettavasti en mitenkään pysty testaamaan kalaa erilaisissa olosuhteissa, joilla on kuitenkin todella suuri merkitys kalan käyttäytymisessa. Esim. minulla on ollut yksi Pimelodella-antennimonni jo yli kaksi vuotta pienehkössä, tosin laakeassa altaassa. Se oli aina piilossa. Siirsin sen hiljan 200-litraan. Nyt tuo harmaa ohjus risteilee pitkin akvaariota koko ajan näkösällä!

Ylimääräiset kalat pyri myymään pois. Jo monena vuonna olen ollut suurin kalantoimittaja suuressa keväthuutokaupassa. Sieltä monet ovat saaneet todella harvinaisiakin monneja hyvin halvalla. Eiköhän niitä ole tänäkin keväänä. Tosin juuri nyt minulla on kolme uutta akvaariota ja yli 500 litraa vettä. Muutamissa vanhoissa akvaarioissakin raivosi vielä tauti, joten ne ammottavat tyhjyyttään... Nyt minulla on vasta 16 akvaariota. Pari uutta tulee vielä tämän vuoden mittaan, mutta sen jälkeen määrä ei aivan äkkiä kasva.

Pyrin pitämään akvaarioideni lajilistaa muidenkin nähtävillä kotisivullani, sillä periaatteessa kaikki kalani ovat kaupan, mutta esim. ripsimonnien hintoja ei kannata kysellä. Ne eivät mitenkää vastaa kaloja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”