Yöllistä tarkkailua

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jufis
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Yöllistä tarkkailua

Viesti Kirjoittaja Jufis »

Kuinka moni teistä harrastaa akvaarionsa tarkkailua yöllä?

Jos tulee valvottua myöhään (kuten nyt), niin tykkään istua akvaarioni edessä kaakaota juoden ja pimeässä yrittää nähdä, mitä monnit ja rapu puuhaa. Valoa ei todellakaan ole koko asunnossa juuri ollenkaan. Ikkunasta pääsee valoa juuri sen verran, että hyvällä keskittymisellä voi nähdä, miten rapu tutkii joka kolon akvaariosta ja etsii syömistä. Partamonni tykkää kaivaa joka nurkkaan kuopan, jossa piikkisilmät myöhemmin loikoilevat :P Todella rentouttavaa puuhaa, ja saa päivän murheet ja stressin häipymään.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Re: Yöllistä tarkkailua

Viesti Kirjoittaja bj »

Mä harrastan tuota paljonkin tuon kuussatasen kanssa. Oon laittanut siitä valotkin sammumaan aikaisemmin kuin muista. Monimetalli sammuu varttia yli kymmenen, toisessa ei ajastinta, että käsipeli. Niin ehdin ennen väsyä tutkailla kaloja. Huoneessa on hieman valoa muualla, ni näkee vähän.

Mulla plekoja ja vähämehiläismonneja, joita yritän tiirailla ja joita olen täsmäruokkinut pimeällä. Orinocon seepraplekot (oletetut sellaiset) kyllä tulee näkyviin jo iltaruokinnassakin nykyään, mutta mehiläiset ei. Samoin juovapuuplekot ja partiskin vilahtelee välillä. Mehiläismonneja ei oikein näy edes valojen sammuttamisen jälkeen. Kolme niitä on ja joskus jonkun näen pyörivän kolonsa suulla hakemassa sitä ruokaa. Eilettäin tein altaaseen suuren sisustusrempan, otin monta pikkukantoa pois ja laitoin yhden tosi ison. Kahden "koti" siinä lähti ja nyt ei hajuakaan, missä majailevat, illalla pimeässä koitin katella, että näkyykö, jotta osaisin täsmäruokkia. Reilut kaksi kuukautta ne on olleet tuolla, en tiedä kotiutuvatko joskus niin paljon, että tulisivat enemmän esiin edes pimeällä, vai elävätkö koko elämänsä koloissaan. Kasvaneet ovat ja pulskia myös, sen kerran kun oon nähnyt, että ovat ne jotain syöneet. Pimeällä altaassa on aika vilinä, kaikki kalat on aika aktiivisia silloin. Tuo ruokinta tietysti vaikuttaa myös. Juovanokkamonnitkin aikuistuttuaan liikkuu lähinnä vain öisin. Muita altaita en oo pimeällä katellut, kun ei niissä ole semmoisia asukkeja, että tarvis.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”