Hei
Nyt tuli hankittu 720 akvastabilin akvaario ja kysyisin onko kukaan laittanut lisävaloa kyseiseen valaisinkanteen.
Siinä on valmiina 4x30w T8 ja jotenkin tuntuu että valoteho on riittämätön.
Akvastabil akvaarion valaisinkansi
Valvoja: Moderaattorit
-
kyttyräkala
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvastabil akvaarion valaisinkansi
Juuri kyseiseen kanteen en ole laittanut, mutta Juwelissa mulla oli originaaliputkien kyljessä toiset putket "nippusidevirityksellä".
Se ei kyllä ole mitenkään turvallisisin mahdollinen ratkaisu. Ehkä nämä voisi järkevämminkin kanteen kiinnittää:
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/n ... LCA1FQ3qz3
Jo kahden putken lisääminen tekee toki ärsyttävän johtohässäkään.
Oletko selvittänyt, ovatko nuo Alkastabilin lisäosat nimeomaan lisäosia, vai kokonaan vanhan korvaavia?
Noin komian pytyn kun on pistänyt, niin en heti lähtisi virityksiä tekeen.
edit: Ao. linkin takaa löytyvän kuvan mukainen oli minunkin viritys (kuva ei ole mun akvaariosta):
http://kuvablogi.com/nayta/269437/
Se ei kyllä ole mitenkään turvallisisin mahdollinen ratkaisu. Ehkä nämä voisi järkevämminkin kanteen kiinnittää:
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/n ... LCA1FQ3qz3
Jo kahden putken lisääminen tekee toki ärsyttävän johtohässäkään.
Oletko selvittänyt, ovatko nuo Alkastabilin lisäosat nimeomaan lisäosia, vai kokonaan vanhan korvaavia?
Noin komian pytyn kun on pistänyt, niin en heti lähtisi virityksiä tekeen.
edit: Ao. linkin takaa löytyvän kuvan mukainen oli minunkin viritys (kuva ei ole mun akvaariosta):
http://kuvablogi.com/nayta/269437/
Viimeksi muokannut Soija, 21:23, 27.03.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli aikoinaan akvastabilin 325 litrainen allas ja siinähän vakiona oli vain 2 *30 w:n putkea. Akvaariokeskuksessa siihen oli kuitenkin asennettu yksi lisäputki siihen taakse (saman näköinen mitä ne etummaisetkin eli akvastabilin "lisäosa" varmaan). Akvaariokeskusessa varmaan tiedettäisiin miten homma käy parhaiten.
Akvastabilin mainoksessa lukee: "Effect-Line valokannet ovat eloksoitua alumiinia. Niissä on kätevä läpivienti letkuille ja reilut luukut hoitoa varten. Valokansissa on heijastimet, mahdollisuus lisävaloyksikö(i)lle ja lisäksi vaihtoehtona on myös tehokkaammat T5-valaisimet." Eli kyllä noihin pitäisi saada kätevästi lisää valoa. Itse en olisi pärjännyt sillä vakiovalolla. Mä olen sitä mieltä että jos aikoo kasvattaa kasveja altaassa, kannattaa panostaa siihen valaistukseen (ja hiilidioksidilaitteistoon).
Akvastabilin mainoksessa lukee: "Effect-Line valokannet ovat eloksoitua alumiinia. Niissä on kätevä läpivienti letkuille ja reilut luukut hoitoa varten. Valokansissa on heijastimet, mahdollisuus lisävaloyksikö(i)lle ja lisäksi vaihtoehtona on myös tehokkaammat T5-valaisimet." Eli kyllä noihin pitäisi saada kätevästi lisää valoa. Itse en olisi pärjännyt sillä vakiovalolla. Mä olen sitä mieltä että jos aikoo kasvattaa kasveja altaassa, kannattaa panostaa siihen valaistukseen (ja hiilidioksidilaitteistoon).
-
memma
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Minulla on Akvastabil 528 litraa, johon edellinen omistaja on hankkinut vakio 2x58 W T8-lamppuyksikön lisäksi 2x80 W T5-putket. Taisipa suoraan Tanskasta tilata ne. Jouduin ottamaan etummaisesta putkesta sen Akvastabilin oman "heijastimen" pois, muuten en olisi mahtunut altaaseen puljaamaan. Nyt toimii hyvin ja valoakin riittää.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
-
kyttyräkala
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Kiitos kaikille vastanneille, pitää punnita kaiki vihtoehdot tarkkaan.
Amazonin sivuilla max valaistus 720l on 8x39w T5, mutta hinta mahtaa olla kova,
jos vaihtaa koko systeemin kanteen.
Amazonin sivuilla max valaistus 720l on 8x39w T5, mutta hinta mahtaa olla kova,
jos vaihtaa koko systeemin kanteen.