Milloin poikaset voivat muuttaa aikuisten joukkoon?

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hat
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Milloin poikaset voivat muuttaa aikuisten joukkoon?

Viesti Kirjoittaja hat »

Kirsikkabarbit olivat kuteneet pikkualtaaseen ennen siirtoa isompaan ja nyt pikkualtaassa on neljä poikasta n. 1,5cm kokoa.
Kun ovat ihan vahinkolapsia :) eikä minulla ole kokemusta viljelystä, niin voisitteko kertoa koska poikaset voi siirtää isompaan akvaan aikuisten seuraan?
Ja sitäkin olen pohtinut kuinka pian poikasten sukupuolen voi määrittää? Värinsä perusteella vaikuttavat naarailta, mutta voiko väritys muuttua vielä? Koiras kun on paljon punaisempi ja poikaset ovat ruskehtavan oransseja.
Uni97
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Re: Milloin poikaset voivat muuttaa aikuisten joukkoon?

Viesti Kirjoittaja Uni97 »

Minä ainakin kasvattaisin n. 2-3 cm pitkiksi. Milliksillä käytän ainakin tuota pituutta. Itselläni kun ei kokemusta noista kirsikoista ole. :)
Karvaisia otuksia talo täynnä.
Amos
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Amos »

Mitä muita kaloja sinulla on? Kyllä tuon kokoiset (jos tosiaan ovat jo 1,5 cm l. yli kk:n ikäisiä?) jo aikuisten vanhempiensa kanssa toimeen tulevat. Miljoonakalat pärjäävät jo alle sentinkin kokoisina vahhempiensa kanssa.

Joskus säilyy iso määrä miekkapyrstöjenkin poikasia samassa altaassa vanhempiensa kanssa ihan syntymänsä jälkeen, kunhan antaa riittävästi ruokaa aikuisille kaloille ja poikasilla on riittävästi tilaa uiskennella pakoon. Kirsikkabarbien poikaset ovat tietty eri juttu, kun ovat kuoriuduttuaan niin pieniä.

Veikkaisin ettei sukupuolesta voi vielä olla varma. Joskus kiva veikata [;)] .
hat
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hat »

Noin pari senttisinä siirsin poikaset isompaan altaaseen ja hyvin ovat siellä pärjänneet muiden joukossa. :)
Kovasti ovat kasvaneet ja kyllä ne tyttösiä kaikki ovat. Kiitos vastaajille.
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

Mun nyrkkisääntö tähän on: kun ovat sen kokoisia etteivät enään mahdu toisiin suihin!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”