Mikä olisi hyvä sisäsuodatin 720L?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rokkisoi+++
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Mikä olisi hyvä sisäsuodatin 720L?

Viesti Kirjoittaja rokkisoi+++ »

Huomenna saapuu vihdoin kotiin kauan odotettu 720L. Suodattimina tulee olemaan aluksi 2026 ja 2028, tilipäivää odotellessa.. :| . Kaloina sitruuna n.15cm, jaguaareja 4kpl n.15cm, punatimantteja, pantterikiipijöitä 4-7 kpl, haarniskamonneja 5-7 kpl, leväbarbeja, partis, vyönuoliaisia, palettikala. Osa kaloista elänyt jo sulassa sovussa keskenään puolta pienemmissä altaissa. Ehkä vielä pohjalle jotain jos tuntuu,että mahtuu. :roll: Lisäksi kantoja, kiviä, piiloja, ja isoja miekkakasveja sekä jättivallua yritän pultata pohjaan [;)] .
Mikä olisi kyseiselle poppoolle sopiva sisäsuodatin? 2252? fluval +4? joku muu? Ei ole aikaisemmin ollut aivan näin isoa..
Kokemuksia?

-Pieniiimätkin vihjeet ovat nyt todeeeella tarpeen..Ratkaisevasta vihjeestä on luvassa huomattava palkkio: hyvä mieli!
"I´ve been in my mind, it´s such a fine line that keeps me searching for a heart of gold.." 720L+ 540L isoja ja pieniä kaloja...
erkka77
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: porin akvaariokerho

Re: Mikä olisi hyvä sisäsuodatin 720L?

Viesti Kirjoittaja erkka77 »

Suosittelen tuolle kalastolle tuota 2252:sta. Itsellä samankokoisessa tankissa ulkopönttöinä sacem marathon 2000 ja eheim classic 2217, roskan kerääjänä on pick up 2012. Itsellä oli aikaisemmin juuri tuo 2252 kun kalasto oli isoja kirjoahvenia, jos sen hankit niin kannattaa siihen virittää jonkin näköinen puhallusputki nimittäin laittaa aika myrskyn altaassa ilman sitä. Fluval 4+ tukkeutuu aika nopeasti, on sellainen itsellä 320l altaassa
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Ehdottomasti ainoa oikea on 2252. Mulla on 740 altaassa 2252 kolmella modulilla ja myös itse rakennettu 1060 pumpusta sisäsuodatin, josko panagoluksien kakat pysyisivät nyt aisoissa. Ei tarvitse virtausta mitenkään pienentää. Mulla puhaltaa tuo 1060 pumppukin "ahdistamatta" viistosti takaseinään, ja leväsenbarbit ainakin tykkäisivät virtauksesta.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
rokkisoi+++
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja rokkisoi+++ »

ok
Kiitos tiedoista. Ajattelin laittaa nuo ulkosuodattimien suihkuputket päällekkäin päätyyn. Mikä olisi optimaalinen sijoituspaikka tolle 2252? samaan päähän? Toiseen päähän?keskelle takaseinään? Virtaus ei tässä tapauksessa varmaankaan ole haitaksi.. 8-)
"I´ve been in my mind, it´s such a fine line that keeps me searching for a heart of gold.." 720L+ 540L isoja ja pieniä kaloja...
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Mä laittaisin vastakkaiseen päätyyn.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
sanna14
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Laittaisin myös vastakkaisiin päätyihin. Ja 2252 on oiva peli. Mulla 450 litraisessa ilman suihkuputkea.
450L 250l 200Lx2 180l 100lx3 75l Altaita ei ole koskaan liikaa....eikä kasveja
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Jee, 2252 on tosi tehokas lietteen kerääjä. Mulla kulmalla, levenevä putki ulostulossa suuntaamaan takaseinää pitkin, ni ei pienimmätkään kalat joudu pyörremyrskyyn.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”