KUKA on poikasten äiti ja muuta kysyttävää

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
minttukoo
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

KUKA on poikasten äiti ja muuta kysyttävää

Viesti Kirjoittaja minttukoo »

Hei! Eilen syntyi miekkisvauvoja ja nyt mää haluisin tosi kovaa tietää kuka on miekkispoikasten äiti, mitenkähän se selviäis? Kun mulla on ollut akvassa uros (oranssi) ja naaras miekkis, ja se naaras on hieno valkonen, jolla musta raita keskiruumissa. Tuolta mustalta naaraalta oon odottanu koko ajan poikasia, ja tasan 4 vko on tullut uroksen kanssa oleskelusta täyteenkin, mutta sattumalta ostin juuri pari päivää ennen toisen naaraan, oranssin mustin merkein, ja nyt en ollenkaan tiedä kummanko ne on! Poikaset on valkoisia mustin pilkuin (tuxedoja?), mutta kertooko se mitään äidistä? Tuskin se väri vielä näkyy? :) mustavalkonen naaras on ollu kyllä aika pulleena,oiskohan ne sen?

Sit toinen probleema, johon kaipaisin apua ois tämmönen että nyt mulla on kolme erilaista ratkaisua käytössä, eli:
5 poikasta on semmosessa n. 5 litrasessa maljassa, jossa hiekkaa, kasveja ja ruokaa.
Sitten tein itse kelluvan poikas-astian pakasterasiasta johon laitin runsaasti reikiä, ja siellä on 3 poikasta.
Kolmantena paikkana on vielä itse akvaario, johon jäi pari nopeinta poikasta (ainakin nopeita ne oli kun niitä haavilla yritin. )
Mikähän näistä on se parhain ratkaisu?, kun tosiaan tuota viislitrasta isompaa sijoituspaikkaa ei tällä haavaa ole (eikä ylimääräistä pumppuakaan)
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: KUKA on poikasten äiti? Ja muuta kysyttävää ;)

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Oletko huomannut minkäänlaatuista laihtumista jommassa kummassa naaraassa ennen/jälkeen poikasten ilmestymistä? Meinaan vaan, että siitä varmaan helpointa päätellä maminka.

Eikös tuota jälkimmäistä kyselyäsi kysellä jo jossain muuallakin vai sainko deja-vun?
minttukoo
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: KUKA on poikasten äiti? Ja muuta kysyttävää ;)

Viesti Kirjoittaja minttukoo »

Juu näinhän se varmaan on,aattelin vaan että josko ois poikasilla het väristä näkyny, jos esim. oranssi on vaikka dominoiva väri etc. :) Ja kyllä, tuo kysely löytyy toisenkin otsikon alta, mutta aattelin samalla vielä tähän lisätä kun kukaan ei vastaa siihen edelliseen.. :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”