Elikkäs lainasin tän tekstin tuolta akvaarioon.fi nettisivulta, kun rupes kiinnostaa että olisko tämmönen kapine hyödyllinen sisäsuodattimeen asennettuna, onko jollakii mahdollisesti käytössä tämmönen kapine?Hydor Flo
Hydor Flo on useimpiin suodattimiin ja (kierto)vesipumppuihin sopiva virtaussuutin, joka muuttaa pistemäisen virtauksen aaltomaiseksi virtaukseksi, joka on hyödyllistä etenkin koralleille, mutta myös vesikasveille. Pyörteinen virtaus estää lietettä laskeutumasta korallien ja kasvien päälle ja toisaalta myös pintavesi pysyy hyvin liikkeessä, jolloin veteen liukenee happea. Pinnan liike estää myös ikävän kalkkiraidan syntymisen vesirajaan.
Suuttimessa tulee mukana liittimet (4 kpl) yleisimpiin pumppuihin ja suodattimiin (esim. Eheimin compact-pumppuihin). Suositeltava virtausteho on 300-1200 l/h.
Hydor Flo
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
Hydor Flo
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: FOMA #10, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Mies
Re: Hydor Flo
Kyse on siis sovittimen avulla perinteiseen kiertovesipumppuun liitettävästä kapistuksesta. Minulla ollut käytössä vuoden päivät. Joskus jää niin sanotusti kiinni eikä pyöri ympäri mutta pieni kädenkosketus auttaa. Kotilo voi esim jumiuttaa sen, mutta kotilon siirtyessä eteenpäin laite pyörii jälleen (ja kotilo saa haluamansa karuselliajelun
). Muista puhdistaa säännöllisesti, mikä on tosi helppo operaatio. Muovista tehty, hammasrattaat kuluu ajan myötä ja väljentyy joten ei mitenkään ikuinen. Luulen että minun tarvitsee pikku hiljaan vaihtaa uuteen joka jo odottaa kaapissa. Mutta tuohon hintaan ei mikään mahdoton operaatio ja voittaa mennen tullen satojen eurojen investoinnit aaltoneisiin varsinkin pienemmissä purkeissa (minulla 200 l). Olen itse ollut tyytyväinen. Omassa suolavesipytyssä Hydor Koralia 2 ja tämä "karuselli" yhdessä nostopumpun ja pönttösuodattimien ulostulojen kanssa saava aikaan hyvinkin vaihtelevan virtauksen.

-
- Elite Member
Eli ööh onko tuo kapine sitten tarkotettu lähinnä merivesiakvaarioihin, vai soveltuuko se myös sitten ihan makeanveden akvaariossa olevaan sisäsuodattimeen?
Esim. miula on tuolla 128L akvaariossa 700L tunnissa vettä pyörittävä sisäsuodatin, käviskö tuo tommoseen suodattimeen?
Esim. miula on tuolla 128L akvaariossa 700L tunnissa vettä pyörittävä sisäsuodatin, käviskö tuo tommoseen suodattimeen?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Ei se taida olla makea- tai merivedestä kiinni vaan tuosta liitännästä. Käy lähinnä kiertovesipumppuihin, eli jos katot haulla vaikka Eheimin compact-pumppuja, niin näät millaiseen suuosaan ne käy. Mutta kysymällä niitä myyvistä liikkeistä selvinnee mihin suodattimiin/pumppuihin käy.
Voithan ostaa erikseen akvaasi tuollaisen pumpun ja aaltokoneen sisäsuodattimen lisäksi. Kunhan ei rupea liikaa myrskyämään
Voithan ostaa erikseen akvaasi tuollaisen pumpun ja aaltokoneen sisäsuodattimen lisäksi. Kunhan ei rupea liikaa myrskyämään