Minulla on kahdeksan kuparimonnista kolme albiinoa ja viisi tavista. Siirsin kolme päivää sitten albiinot ja kolme tavista pienempään altaaseen kun yritin kudettaa, mutta ei siitä mitään tullut. Kaksi tavista jäivät siis isoon altaaseen ja pitivät siellä myös omaa kuturallia, mutta se ei johtanut mihinkään. Tänään siirsin kaikki takaisin isoon akvaan ja huomasin, että ne kaksi jotka jäivät kahdestaan nököttävät paikallaan. Toinen on ahtautunut kannon alle pieneen koloon ja toisen löysin ahtautuneena kasviryteikköön. Vaikka kuinka kävis tökkimässä ni kohta ne taas menee piiloon. Mikä niillä on ? Kaikki muut monniset ja kalat käyttäytyvät ihan normaalisti. Mitään radikaalia muutosta en ole altaaseen tehnyt. Veden vaihdoin viimeksi muistaakseni keskiviikkona tai torstaina eli vaihdan seuraavaksi huomenna tai keskiviikkona. Akva on 100l. Vesi arvoissa ei pitäisi olla mitään vikaa. Itselläni on vain KH ja Nitriitti tippatestit. Kaupassa viimeksi mitatut:
PH 7,1
KH 3
GH 4
NO2 0
NO3 15
Monniset kököttää paikallaan
Valvoja: Moderaattorit
-
HannaManna
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
-
Mika Sandell
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Monniset kököttää paikallaan
Jätä tökkimiset väliin, ja anna niiden toipua touhuamisistaan, kavereiden menetyksestä ja haavin heiluttelun stressaavuudesta.
-
HannaManna
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Monniset kököttää paikallaan
Ok. Nyt ne on jo vähän liikkunut. Kai ne sitten oli vähän poissa tolaltaan kun kaverit lähti, mutta onneksi nyt parvi on taas koossa. Ehkä niillä on joku kökötys päivä ja minä olen vaan liian hysteerinen
. Annan nyt niiden olla rauhassa ja huomenna on vedenvaihto niin varmaan piristyvät viimeistään silloin
.