Hei,
Terveisiä amerikan maalta. Olen täällä pari vuotisella työkeikalla ja tuntuu niin kovin oudolta ilman akvaariota. Koska rahaa on vain rajallisesti olen hankkimassa 20 gallonan akvaariota, mikä n.75 litraa. Kypsytysasiat on hallussa, joten mietin tuota kalastoa ja sisustusta. Akvaariolle on myös jo ottaja täältä palatessani.
Minulla ei ole koskaan ollut ahvenia ja jotenkin houkuttaisi sellaisen hankkiminen. Menisikö 75 litraiseen kaksi A. borelliita (sinisiä oli ainakin tuossa kaupassa tarjolla)? Ehkä pariskunta? Myyjä tuntui asiantuntevalta ja suositteli pienempään altaaseen yhden keltakääpiöahvenen ottamista.
Mitä suosittelisitte parvikalaksi samaan altaaseen (keski-pintaveteen)? Mulla jotenkin luovuus kadoksissa. Ei tule mieleen mitään erityistä jonka haluaisin. Pohjamateriaaliksi haluan tällä kertaa soraa ja altaaseen muuten ajopuuta ja muutamia kasveja. Hoitaako ahvenet tuon pohjaosaston tonkimisen vai tarvisiko siihen osastoon jonkin toisen lajin? Kelle kelpaa sora?
Haluaisin pitää akvaariossa pidettävät lajit mielellään 2-3:ssa.
--------------------------
Siis parvikalan tulisi olla samoilta seuduilta kuin keltakääpiöahven ja mielellään uida hieman korkeammalla kuin ahven. Joku tetra tietenkin sopisi. Inkkari?
--------------------------
Mitä sanoisitte tetroista: musta-aavetetra tai rubiinitetra. Meniskö ahven seurassa?
75l keltakääpiöahvenpariskunta, sopiva muu seura?
Valvoja: Moderaattorit
-
Miss_Molton
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: 75l_keltakääpiöahvenpariskunta_sopiva muu seura?
Uskon, että hyvin menee ahven tuossa seurassa (myös vesiarvojen puolesta). Valitse vain mieluisin noista pienistä tetroista, oli se sitten intiaaninsulka, rubiinitetra tai musta-aavetetra.
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: 75l keltakääpiöahvenpariskunta, sopiva muu seura?
Pariskunta keltakääpiöitä, muutama otto ja parvi rubiinitetroja - siinäpä oiva kalasto 75 litraiseen pyttyysi. 
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.