Ihan vaan kaikille kansalaisille tiedoksi, että nyt on syreeniä kokeiltu, enkä suosittele. pH arvot lähtivät nousuun aika rajusti. Onneksi kalat eivät tuntuneet kokeilusta piittaavan...
Niin no tietysti niitä kannattanee kokeilla, jos omaa akvaariossaan liian alhaisen pH-arvon...
Muista vaikutuksista ei nyt kuitenkaan ole tietoa, sillä oksaset lensi pois, kun huomasin pH:n kohonneen.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Kuivattuja oksia olivat juu. En tiedä sattuiko mun valitsemien syreenien lajike olla jotain muuta täpäkämpää tavaraa sitten. Mutta jokatapauksessa näin minulle kävi, että saa itse kukin kokeilla jos tahtoo. Muttaehkä kannattanee kuitenkin seurailla vesiarvoja...
Mitenkäs nämä tammenlehdet kun niitä keitti vesi muuttui tummaksi/ruskeaksi en uskaltanut laittaa niitä agvaan pelkäsin niistä irtoavan ruskeaa väriä... ??? ja pitäiskö omenapuun oksat olla kuivattuja kanssa
Herää kysymys että otettiinko tässä ensimmäisessä viestissä syreenin oksien tieltä jotain muuta puuta pois, sellaista joka ehkä on laskenut pH:ta huomaamatta paljonkin? Minullakin on nyt yksi kassillinen oikein nättiä syreeninoksaa menossa kokeiluun.
Mä olen miettinyt kanssa tuota omeapuun oksaa akvaan, pitääkö se siis kuivattaa ja kuoria ensin? Porukoiden naapuri varmaan lähiaikoina taas puunsa karsii ja siitä saa yleensä ihan isojakin oksia. Yleensä ne on mennyt kanien syötäväksi, mutta nyt mä ryövään ne akvaan
Kuorit omenapuun oksat tarkasti nilakin pois. Itse laitoin tuoreena altaaseen, upposi hyvin ja mitään oheis ongelmia ei ole ilmennyt. Jos nilaa jää, alkaa se ikäänkuin mätänemään tai pilaantumaan. Tulee sellaista höttöä ja en usko sen olevan ainakaan pitemmänpäälle kauheen terveellistä.
Oksat tummuvat aikanaan ympäristöön sopivan värisiksi. ALuksihan ne on luonnottoman vaaleita.