Mä rakastan mun akvaariota, koska....

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lutrailija
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Mä rakastan mun akvaariota, koska....

Viesti Kirjoittaja lutrailija »

Niin...siinähän se otsikossa tulikin... :D
Olen itse niin monivamma-allergikko, ettei mikään muu kotieläin käy, mutta huomaan aina silittäväni akvaa ohikulkiessani:: :D
Mikään muu ei ole riemastuttavavampaa, kun seurata kalojen kisailua iltaisin sapuska-ajan jälkeen.
Ja se liikuttava yhdenmukaisuus akvan uudelleensistustamisen aikana; kaikki fisut pallona yhdessä mytyssä mangrovekannon alla.
Ja heti, kun välitön uhka on ohi, hillitön pohjasta möyhityn aarteiden etsintä.
Voi mä rakastan näitä pikku touhoja!
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!
Tetra83
Junior Member
Junior Member

Re: Mä rakastan mun akvaariota, koska....

Viesti Kirjoittaja Tetra83 »

Ihana aihe lutrailija!
Akvaarioharrastus on mielestäni aivan uskomattoman mielenkiintoinen harrastus, ja akvaarion hoitaminen on tosi mukavaa puuhaa: kun kalat ja kasvit voivat hyvin, itsellekin tulee hyvä mieli. Kalojen seuraaminen on todella rentouttavaa ja itse asiassa lähes hypnotisoivaa puuhaa, siihen en varmaankaan kyllästy koskaan. <3
Aloitteleva akvaristi 110 litraisen seuralan kimpussa
äpyli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja äpyli »

Koska kaiken tämän arkisen touhotuksen keskellä se on se minun ikioma juttuni, josta on silmäniloa koko perheelle. Se on se olohuoneen kaunistus, joka näyttää juuri siltä kuin minä haluan sen näyttävän. Kukaan ei sotke sen järjestystä, ei levittele sinne vaatteitaan tai apekuppejaan, ei kanna hiekkaa eikä kuraa ja jopa ruokatarjoilu tuohon kuutioon on huomattavasti yksinkertaisempaa kuin koko muulle pesueelle. Se on ainut paikka tässä talossa, jonka järjestys pysyy :P

...tosin ulkopinta on alituiseen pienten kädenjälkien läikittämä, mutta... :mrgreen:
-intoa on, taitoa toivotaan lisää-
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

äpyli kirjoitti:Koska kaiken tämän arkisen touhotuksen keskellä se on se minun ikioma juttuni, josta on silmäniloa koko perheelle. Se on se olohuoneen kaunistus, joka näyttää juuri siltä kuin minä haluan sen näyttävän. Kukaan ei sotke sen järjestystä, ei levittele sinne vaatteitaan tai apekuppejaan, ei kanna hiekkaa eikä kuraa ja jopa ruokatarjoilu tuohon kuutioon on huomattavasti yksinkertaisempaa kuin koko muulle pesueelle. Se on ainut paikka tässä talossa, jonka järjestys pysyy :P

...tosin ulkopinta on alituiseen pienten kädenjälkien läikittämä, mutta... :mrgreen:

NO kuin minun näppikseltäni...
satuuk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja satuuk »

Se on mun mun oma vain minä vastaan siitä ja keitä siellä on. Kyllä kaloja on niin mukava seurata ja jutella niille, parempaa stressinpoistajaa ei ole.
lendu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lendu »

en kirjoitti:
äpyli kirjoitti:Koska kaiken tämän arkisen touhotuksen keskellä se on se minun ikioma juttuni, josta on silmäniloa koko perheelle. Se on se olohuoneen kaunistus, joka näyttää juuri siltä kuin minä haluan sen näyttävän. Kukaan ei sotke sen järjestystä, ei levittele sinne vaatteitaan tai apekuppejaan, ei kanna hiekkaa eikä kuraa ja jopa ruokatarjoilu tuohon kuutioon on huomattavasti yksinkertaisempaa kuin koko muulle pesueelle. Se on ainut paikka tässä talossa, jonka järjestys pysyy :P

Näimpä täälläkin :mrgreen:
Aallotar
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Aallotar »

Mikäpä olisi sen rauhoittavampaa kun työpäivän jälkeen ( ja tietysti myös muulloinkin ) istahtaa olkkariin ja seurailee kiekkojen ja muiden kalojen touhuja altaassa! Siinä jää tv kirkkaasti toiseksi!
Viheria_elegia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Viheria_elegia »

lendu kirjoitti:
en kirjoitti:

Näimpä täälläkin :mrgreen:
Näin on, meillä se on keittiössä. Kalojen touhuja katsellessa unohtuvat muut stressaavammat aiheet.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Mulla eläinharrastus lähti juuri akvaariossa ja vaikka vuosien saatossa siedätin itseni joillekin eläimille (joillekin olen ihan "sairaala-kuntoon"-allerginen edelleen) niin ilman akvaariota en voi kuvitella olevani. Vaikka allergiat ja astma pahenisi niin että joutuisin luopumaan karvakavereista niin jäisi mulle sentään kotilot, kalat, ravut ja kilpparit. Jos niitäkään en voisi enää pitää, niin sitten en tuntisi että mulla olisi mitään järkeä elämässä. Mun elämä vaan on aina pyörinyt eläinten ja niiden hoitamisen ympärillä. Mulle akvaariot ja häkit on se paikka elämässä joiden pitää olla kunnossa. Vaikeinakin aikoina on syytä elää kun on joku joka ei pärjää ilman sua, jonka vuoksi oikeasti pitää nousta sängystä joka aamu. Näin se vaan mulla menee. :)
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
merenneito94
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja merenneito94 »

Rakastaa vettä
Rakastaa veden solinaa
Rakastaa kirkkaita värejä
Rakastaa kotiloita
Rakastaa söpöjä poikasia
Rakastaa touhottavia monneja
Rakastaa "rumaa" partamonnia
Rakastaa upeita kasveja
Rakastaa olla olkapäitä myöten akvassa
Rakastaa sitä tunnetta kun astuu huoneeseen missä on upea akvaario tuomassa trooppista valoa
Rakastaa katsella kalojen menoa
Rakastaa katsella omenakotiloita
Rakastaa höpsöjä rapuja
Rakastaa trooppista merta ja kaikkea siihen liittyvää
Rakastaa vaan istua ja ihastella
Rakastaa trooppista merta ja kaikkea siihen liittyvää
Sen jo sanoinkin...
100 litraa sekalaista ja 60 litraa rapuja. C:
+ leopardigekot Bindi ja Venus.
Applemiina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Itse olen itkenyt ja nauranut tasan tämän yhden saman altaan kanssa yhdeksän ja puoli vuotta. Hiuksia on revitty päästä, mutta onnistuminen on sen jälkeen tuntu entistä paremmalta. Akvaarion kanssa touhuaminen on ainoa, joka oikeasti poistaa hermostuneisuuden ja epämiellyttävät ajatukset. Ja kalat on kivoja ja minulle se tärkein syy, miksi jaksan huolehtia koko kokonaisuudesta.
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

akvaariot poistavat stressiä! Kaikki työ- ym. asiat unohtuu, ku puljaa altaissa. :D
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Semiramis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Semiramis »

Tässä tulee vähän mieleen se, että kun miehet (jotkut naisetkin) tuunaavat niitä autojaan, niin minä tuunaan akvaariota.
Ja kun kavereista vain yhdellä on akvaario, niin se on aina sitten se näytön paikka, että huomaako kylässä käyvät vieraat eroa altaassa edellisestä käynnistään? :mrgreen:
Vedenalainen elämä on kiinnostanut lapsesta asti, näkyykö järvessä kaloja!
Parhaillaan mietin raaskinko luopua kahdesta ahvenestani, nehän ovat olleet perheenjäseniä jo noin 6 vuotta....
Cyberman2
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Cyberman2 »

Olin huomaavinani että kovin harva mies olis tähän viestiin vastannut...
Yrttäjänä ja kovin kiireisenä olen huomannut kuinka rauhoittava elementti akvaario on.
Nautin akvaarioiden hoitamisesta, kalojen hoitamisesta ja sen harmonian luomisesta mikä siellä on.
Veden solina ja se tunnelma mitä ne luo rauhoittaa mielen ja voi helposti unohtua pois kiireestä ja stressistä.
Vaimoni on ilokseni huomannut kuinka ihan ääni tulee kuin akvaarion vesi kiertää.
Cyberman2
"jos teet jotain tee se kunnolla"
450L+150L+84L+54L+42L(Kultainen noutaja mallia "valkoinen")
lutrailija
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lutrailija »

Mä olen ajatellut asian niin, että kun sinulla on akvaario, silloin sinulla on pala maailmankaikkeutta ja universumia näpeissäsi. :mrgreen:
Olet sen pikkuriiikkisen kuution jumala ja vain ja ainoastaan sinun valinnat vaikuttavat akvan jan sen asukkaiden hengissäselviytymiseen.
Siksi mä rakastan minun pyttyä: Kaikki, mitä teen, vaikuttaa kokonaisuuteen. :roll:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!
Mustamolly
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mustamolly »

En osaa kuvailla, mutta yli-ihanaa se on<3! Mikä sen ihanampaa omistaa pala trooppista vedenalaismaailmaa, jossa sinä päätät miten se menettelee (tosin sen pitäisi menetellä hyvin!) [;)]
Kiellettyä on vain kiinnijääminen
omamaailma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja omamaailma »

Kyllä se on se rentouttava vaikutus kun seuraa vedenalaisen maaiman rauhallisesti lipuvaa elämää. On kiva kun on akvaario tuossa työpöydän lähellä niin voi aina välillä suunnata katseensa tietokoneen ruudulta vedenalaiseen viidakkoon.
210l monneja, kuusraitoja, kardinaalitetroja ja 3 keltarihmakalatyttöä
200l hehkubarbeja, keltabarbeja, "Super red" partis ja nuoliaisia
53l kypsymässä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”