Aamulla löytyi kuollut klovni (eka fisu joka tossa 1.5V tankissa delannu). Oli menny vaaleaksi, mutta ei muita ulkoisia merkkejä.
Klovneja oli 4, nyt 1 näkyvissä, pari jossain totaalisen hukassa. Koittanu luurata akvaarion läpi, mutta ei elävinä eikä raatoina havaintoja mistään.
Muutenkin tuntuu että kalat haukkovat normaalia enempi "henkeä" etenkin lehtikalat matti ja teppo.
Iso vedenvaihto vko sitten(50%), mittasin nyt heti nitriitin (seran tippa), ja 0 näytti yhä edelleen, lämmöt pikkasen kohollaan 27C, kun oon yrittäny 26C pitää.
Kalasto siis 2xlehtikala, 14xkiilakylki, 3x helmirihmis, partis, kolumbianperhospleko, hieroglyfipleko ja noin klovnit. Jaa akvaariossa on evakossa yksi omppukotilo(tiedän, että vesi sille liika pehmeetä, mutta rapu-akvaariossa olis joutunu siniravun syömäksi

Vesi on siis pehmeää hanavettä tuossa isossa puljussa.
Pikkuakvaariossa milliksiä on putoillu aina silloin tällöin, mutta olen laittanut sen veden piikkiin, eli kun jalostetut millikset kuulemma kaipaavat kivikovaa vettä, ja mulla on kovuus about 12-15 tossa rapulaariossa. Vai olisko joku tauti silti, ja ompun mukana tuli (omppu ollu kyl jo kk tos isos laaris).
Jos muutkin klovnit delannu, olisko plekot voinu mussuttaa raadot huiviin?