Mielipiteitä 240 litrasta

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ubi
Starting Member
Starting Member

Mielipiteitä 240 litrasta

Viesti Kirjoittaja ubi »

Tervehdys.

Olen aikani katsellut seeprakotiloahventeni paniikinomaista lisääntymistä 8O 140 litrassaan ja päätin keikauttaa kaverit 240 tankkiin. Himoiten olen katsellut harrastajien Paracyprichromis nigripinniksiä ja leleupeja pohtien mahtuisiko niitä omaani. Mitoiltaan tankki on 120 x 45 x 41. Netti nyt on pullollaan saitteja joilla todetaan nigripinnisten sopivan muka pienempäänkin, mutta minua arveluttaa silti. Mitä mieltä olette, tarvitsevatko pidemmän altaan?

Mulle on epäselväksi jäänyt myös, onkohan A.Calvusta saatavilla käytännössä mistään? Sopineeko rauhallisten lajien seuraan pari kappaletta?

Brichardi ja pulcher lämmittävät myös mieltäni, mutta niitä haukutaan terroristeiksi. Kokemuksia? Vaikuttaako tähän luonteenpiirteeseen k.o. kalojen lukumäärä altaassa?

Lyhyesti; mitä noin 10 senttiseksi jääviä tanganjikalaisia voisitte suositella 120 senttiseen altaaseen multifasciatusten seuraksi?

Kiitoksia kovasti :D .
maltsa
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Ciclidistit
Sukupuoli: Nainen

Re: Mielipiteitä 240 litrasta

Viesti Kirjoittaja maltsa »

Minulla on nigripinniksiä 240l itraisessa kymmenkunta, allas on 50 cm korkea, mutta vain 107 cm pitkä, minusta ne sopivat sinne oikein hyvin, nehän ovat sopuisia kaloja. Samassa altaassa on myös leleupeja n. kuusi ja seeprakotiloahvenia. Leleupit ovat kyllä aika riitaisia, niitä voisi olla vähemmän, mutta tuli laitteua ne sinnen poikasena, eikä nitä tuolta kivikosta saa pyydystetyä. Nigripinnikset ovat hienoja.Tässä kuvassa porukkaa, myös nigripinnis albino uros http://maltsa.kuvat.fi/kuvat/tanganjikat/porukkaa2.jpg
576 L Sekala, 240 L Malawi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”