Isopurjepleko ei syö
Valvoja: Moderaattorit
-
catfish freak
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Isopurjepleko ei syö
Joo tulihan siihen 500-litraseen sitten hommattua isopurjepleko, mutta ihmettelen kun muiden plekot syövät kurkkua, mutta minun plekoni ei ole koskenutkaan kurkkuun. Mikähän on syynä? Kyllä perus teollinen ruoka kelpaa, mutta ei kurkku olenkaan. Olisiko muita vaihtoehtoja kun kurkku esim joku peruna yms?
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
-
009
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Re: isopurjepleko ei syö
Vähän sama juttu täällä.
Pelastin viikko sitten kalakaupan pikkupurkista +25cm helmipurjeplekon.
Otus ei koske kesäkurpitsaan, sen paremmin kuin porkkanaankaan..
Pelastin viikko sitten kalakaupan pikkupurkista +25cm helmipurjeplekon.
Otus ei koske kesäkurpitsaan, sen paremmin kuin porkkanaankaan..
-
Zaphood
- Member

- Akvaarioseurat: TAS
Re: isopurjepleko ei syö
Muilta opittua:
kannattaa kokeilla kesäkurpitsaa & kurkkua sekä kuorittuna että kuorineen, keitettynä ja raakana, jä nämä sit vielä sekaisin. Meillä osa porukasta syö keitettynä, osa raakana, osa kuorta, osa vain sisustaa...
kannattaa kokeilla kesäkurpitsaa & kurkkua sekä kuorittuna että kuorineen, keitettynä ja raakana, jä nämä sit vielä sekaisin. Meillä osa porukasta syö keitettynä, osa raakana, osa kuorta, osa vain sisustaa...
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
-
catfish freak
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
Re: Isopurjepleko ei syö
Juu pitääpä kokeilla tuota. Olisikohan sitten muita kun kesäkurpitsa mistä voisi tykätä/suostua edes maistamaan >XD? aika nirso kaveri kun sulkaripsimonni syö koko kurkun kuorineen päivineen hyvällä ruoka halulla ja pleko ei koske ollenkaan....
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
-
luri pahanen
- Junior Member

Itselläni on isopurjepleko ja krokotiilipleko. Kun kroko aikoinaan tuli, se piilotteli eikä suostunut syömään (paitsi joskus yöllä salaa) moneen viikkoon, taisi mennä jopa kuusi viikkoa. Sitten kroko hiljalleen rohkistui, ja nykyään se on esillä etulasissa koko ajan, ei välitä edes vedenvaihtoletkusta, toisin kuin puolta isompi isopurje.
Olen huomannut, että makumieltymykset vaihtelevat plekoilla - joku hedelmä ja vihannes maistuu toiselle paremmin, toiselle taas joku toinen.
Kesäkurpitsan ja kurkun lisäksi mulla on osoittautunut suosituiksi paprika, omena ja luumu (kaikki kuorittuina) sekä tomaatti (olen kaltannut kirsikkatomaatteja ja pistänyt tankkiin. Isopurje vetää näitä ihan simona ja tulostaa sitten kirkkaan punaista spagettia, jossa näkyvät siemenet kuin korun helmet
Salaatti ja kaali eivät ole juuri innostaneet, mutta varmaan on monia muitakin juttuja - hedelmiä varsinkin - jotka plekoille maistuvat, kunhan vaan omistajaa tajuaa tarjota.
Olen huomannut, että makumieltymykset vaihtelevat plekoilla - joku hedelmä ja vihannes maistuu toiselle paremmin, toiselle taas joku toinen.
Kesäkurpitsan ja kurkun lisäksi mulla on osoittautunut suosituiksi paprika, omena ja luumu (kaikki kuorittuina) sekä tomaatti (olen kaltannut kirsikkatomaatteja ja pistänyt tankkiin. Isopurje vetää näitä ihan simona ja tulostaa sitten kirkkaan punaista spagettia, jossa näkyvät siemenet kuin korun helmet
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Keittää noita kurpitsoja ei kannata. Pehmenevät, ja pilaavat siten vettä todella nopeasti. Itse pikaisesti kiehautin noita aiemmin(bakteerit/kasvinsuojeluaineet), mutta laiskuuden iskettyä saa plekot nykyään aivan raakaa tavaraa... ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
catfish freak
- Senior Member

Noh löytyihän se "mieliruoka" sitten lopulta. Pakastetut katkaravut uppoaa naamaan alta aika yksikön pitää vielä kokeilla tuota kesäkurpitsaa kun kerta ei mennyt luumu eikä paprika,kurkkuakin kokeilin,samoin perunaa mutta tämä veijari taitaa pitää katkoista
.