Agressiivinen kuparitetra! Mitä tehdä?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nanni
Starting Member
Starting Member

Agressiivinen kuparitetra! Mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Nanni »

Parvessani on 7 kuparitetraa, joista yksi on ikäänkuin häirikkö, härnää kaikkia muita lajitovereitaan, härnääpäs joskus myös neontetrojani :(
Mistähän moinen? ja mitä sille vois tehdä?
Kokemuksia?
herttis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herttis »

Mulla on 100 l altaassa n.10 kuparitetraa, jossa häirikköjä on kolme. Ne ovat värikkäitä, todella kuparisia. Kokoajan antavat lajikumppaneilleen kyytiä ja toisilleen myös. Onneksi on piilopaikkoja joissa voi levätä ja jahti jatkuu. Olen tuumannut värikkäät uroksiksi ja värittömämmät naaraiksi tai alemmiksi uroksiksi. Tämä on kyllä vilkkain tetralaji jota olen kokeilllut. Minuakin huolestuttaa hiukan miten muut lajikumppanit kestää jatkuvaa jahtausta. Piilot ovat kuitenkin avainasemassa tässäkin.

Heli
H.E.R.T.T.I.S
Huomaamaton Etukuponkienkerääjä Rautainen Torikauppias ja Tahattoman Intohimoinen Salapoliisi
ahven mies
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ahven mies »

Minulla on ahven pari ja olen laittanut naaraalle piiloja joihin se menee, mutta uros kaataa tai rikkoo piilot aina. :frown: Miten saan hyvän piilon?
Jos paino on voimaa ylipaino on ylivoimaa sanoi viisas veli
Ebes
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ebes »

Pienehkössä kuparitetraparvessa (max 10 kpl) isommat ja vahvemmat urokset machoilevat kyllä aika lailla. Se on ihan normaalia. Tilanne helpottuu kun kalojen määrää lisää vähän.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”