Komeetan- ja miljoonakalanpoikaset samaan akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
Komeetan- ja miljoonakalanpoikaset samaan akvaarioon?
Minulla on Komeettakultakalan poikasia n. 30-40 kappaletta 15-litraisessa poikasakvaariossa. Ikää niillä on noin 3 viikkoa. Tänä aamuna huomasin että Miljoonakala oli tehnyt poikasia seura-akvaariossa. Keräilin 5 poikasta kelluvaan poikaspurkkiin turvaan, kun näin että Kuparitetrat niitä jahtasi, ja onnistuivat pari jo syömäänkin. Kysyisinkin nyt kokeneemmilta; onko ne mahdollista laittaa samaan altaaseen Komeetta-poikasten kanssa, vai onko parempi jättää tuonne kelluvaan pikkupurkkiin? Kokoeroa niillä ei juurikaan ole.
350L
Re: Komeetan- ja miljoonakalanpoikaset samaan akvaarioon?
Jos on aikuisia kaloja samassa akvaariossa ja siellä on pieniä kaloja niinkun mulla miljoonakaloja niin tarviiiko ne laittaa eri akvaarioon vai käykö se .että ne ovat samassa kun olen sitä ,jo pitkään miettiny kun se on vaivannut!=) Että onko se turavallista että ne ovat samassa akvaariossa että monnit/jotkut muut ei söisi niitä!

-
villimilli
- Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Komeetan- ja miljoonakalanpoikaset samaan akvaarioon?
Itse olen pitänyt ainakin miljoonakalan poikasia samassa altaassa isojen kanssa, kelluvassa poikashäkissä. Ei tarvitse poikasen stressata muutosta uuteen veteen ja tuo poikashäkki on helppo, kun suuntaa suodatinta vähän siihen niin ilmastus ja siivous hoituu aikapitkälti sen virtaavan veden toimesta. Tietysti roskia saa välillä imeskellä pois... Siinä kun poikaset kasvaa kokoa niin sitten on helppo päästää isojen sekaan. Aika nopsaan kuitenkin kasvavat monipuolisella ruualla.
En osaa auttaa sinua siinä, voitko yhdistää kultiksen ja miljoonakalan poikaset. Vaativat ainakin ymmärtääkseni hieman erilämpöistä vettä? Kultis 12-23(?) ja miljoonakala 23-26. Itse pitäisin ehkä mieluummin komeetat siellä poikasaltaassa ja millikset esim sellaisessa kelluvassa häkissä.
En osaa auttaa sinua siinä, voitko yhdistää kultiksen ja miljoonakalan poikaset. Vaativat ainakin ymmärtääkseni hieman erilämpöistä vettä? Kultis 12-23(?) ja miljoonakala 23-26. Itse pitäisin ehkä mieluummin komeetat siellä poikasaltaassa ja millikset esim sellaisessa kelluvassa häkissä.
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna