Muoviakvaarioista

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
viineri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Muoviakvaarioista

Viesti Kirjoittaja viineri »

Eli ajatuksena on ollut hommata noin 20 litranen rapuakvaario. Kovasti houkuttaisi hommata tuollainen muovinen faunaboxi, kun ovat niin halpoja. Olen vain ajatellut, että onko tuommoinen käytännöllinen. Lähinnä levän puhdistusta oon miettinyt, että onko vaikeasti puhdistettava ja tarttuuko levä tiukemmin kiinni?
Olisi mukava tietää myös onko muoviakvaarioissa muita ongelmia.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Muoviakvaarioista

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mulla on tollainen faunaboksi poikasten kasvatusta varten. Muovi naarmuuntuu tosi herkästi, herkemmin kuin lasi. Toi on jo ihan sumea, kun oon levää kupsuttanut pois. Suosittelen mieluummin lasista pikkuallasta.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Jaes67
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jaes67 »

Itselläni toimii tavallinen läpinäkyvä muovilaatikko (n. 30-40 l) kirjoituspöydän kulmalla kasviakvaariona. Mitään ongelmia ei ole ollut, ainoa vaan että tuo laatikko ei ole ihan täysin läpinäkyvä, joten ei sinne rapuja voi laittaa (tai voi mutta niistä ei ole mitään iloa :D ). Levä tuolta muovilootasta lähtee helpommin kuin tavallisesta lasisesta akvaariosta.
viineri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja viineri »

Ehkä minun sitten kannattaa unohtaa nuo faunaboxit ja hommata lasinen pikkuakvaario. Tuo faunaboxi olisi vaan ollut hyvä, kun on aika edullinen.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
IkanIkan
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja IkanIkan »

Itse tekemällä syntyy halpa lasinen pikkuakva. 20 litraiseen riittää tavallinen ikkunalasi materiaaliksi, minulla ainakin on purnukka pysynyt kasassa. [;)]
Ikkunalasia voi saada ilmaiseksi, jos vaan jaksaa hakea ja sitten luultavammin myös putsata.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Tietämättä missäpäin aloittaja majailee, suosittelisin kysäisemään allasta vaikka Tulipyrstöstä vai vaikka Helsingin Akvaariokeskuksesta, sieltä ostin oman n. 20litran vetoisen rapulani ja hintaa taisi olla kansilaseineen 25euroa.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”