Philips 9-sarjan valoista
Valvoja: Moderaattorit
Philips 9-sarjan valoista
Poikkesin tässä taannoin hakemassa uusia putkia akvaarioon Pikku-Roban sähkössä, ja sain lähteä tyhjin käsin kotiin, kun kuulemma Philipsin 940 ja 965 pukia ei enää valmisteta! Onko totta, vai onko minua vaan huijattu pahemman kerran?
Onko joku löytänyt näitä putkia (30w) lähiaikoina vielä jostain PK seudulta?
Onko jollain muulla valmistajalla kenties ihan vastaavia putkia? (Osram kenties?)
T/Riksu
Onko joku löytänyt näitä putkia (30w) lähiaikoina vielä jostain PK seudulta?
Onko jollain muulla valmistajalla kenties ihan vastaavia putkia? (Osram kenties?)
T/Riksu
Kyllä noita vielä saa, aineskii täält meiltä Heinolasta, ja en näkis mix toi esim. 965:n valmistus lopetettas kun sitä käytetään mm. aika paljon toimistoissa ns. terapia valona.
Tosta ku oot Heinolan ohi menossa, ni poikkee sähkötuonti oy:ssä, ni sielt löytyy 58w oli jotai 7,5€ ja pinemmät tietysti halvempii
Tosta ku oot Heinolan ohi menossa, ni poikkee sähkötuonti oy:ssä, ni sielt löytyy 58w oli jotai 7,5€ ja pinemmät tietysti halvempii

30W putki ei ole kovinkaan yleinen kapistus, muuten kuin akvaariokäytössä. Mahdollisesti sen takia 940/965-putkia ei löydy ihan helpolla kaupoista vaikka muita pituuksia/tehoja olisikin tarjolla hyvä valikoima. Osramin tai jonkun muun valmistajan putket toimivat samalla tavalla kuin Philipsin, jos numerosarja on sama eli 9-luokan väritoisto ja haluttu värilämpötila.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
30W putkia ei ole yleisesti saatavana. Akvaario on yksi harvoista käytöistä, joihin niitä menee. Onhan sellainenkin putkikoko olemassa kuin 24W (muistaakseni), ja sitä näkee vielä harvemmin. En tiedä Philipsin muista kokoluokista, mutta en keksi, miksi he lopettaisivat minkään 9-sarjalaisen valmistusta.aqua2002 kirjoitti:Niin, siis koskeeko se vain 30W:sta vai kaikkia 940 ja 965 -putkia?
Samu Saurama
Luulen tosiaan, että nimenomaan noista 30W tehoisista putkista Philips olisi sitä 9 -sarjaa lopettamassa (pahoitteluni että viestini oli tältä ostin hieman epäselvä).
Erikoiskokohan se 30W putki on, koska en ole törmännyt niihin muualla, kuin akvaariokäytössä. Joka tapauksessa sellaisia nyt haluaisin jostain löytää. Olen nyt käynyt läpi kaikki mahdolliset Citymarketit, Anttilat, Bauhaussit, sekä muutamia erikoisliikkeitä, kuten Pikku-Roban sähkö, Töölön sähköhuolto, eikä mistään löydy yhtä ainoaa 9 -sarjan 30W putkea hyllystä (Philips /Osram), eikä toistaiseksi kukaan ole niitä mulle suostunut tukustakaan tilaamaan. Tiedustelin asiaa jopa Osramin edsutajalta, mutta ei hänkään osannut neuvoa mistä sellaisia löytäisi. Heinolan suuntaan en ihan juuri ole tulossa, joten otan yhä edelleen vinkkejä vastaan mistä niitä voisi täältä PK -seudulta löytää.
-Riksu
Erikoiskokohan se 30W putki on, koska en ole törmännyt niihin muualla, kuin akvaariokäytössä. Joka tapauksessa sellaisia nyt haluaisin jostain löytää. Olen nyt käynyt läpi kaikki mahdolliset Citymarketit, Anttilat, Bauhaussit, sekä muutamia erikoisliikkeitä, kuten Pikku-Roban sähkö, Töölön sähköhuolto, eikä mistään löydy yhtä ainoaa 9 -sarjan 30W putkea hyllystä (Philips /Osram), eikä toistaiseksi kukaan ole niitä mulle suostunut tukustakaan tilaamaan. Tiedustelin asiaa jopa Osramin edsutajalta, mutta ei hänkään osannut neuvoa mistä sellaisia löytäisi. Heinolan suuntaan en ihan juuri ole tulossa, joten otan yhä edelleen vinkkejä vastaan mistä niitä voisi täältä PK -seudulta löytää.
-Riksu