Nyt on oskarit kuteneet ja munien laskusta on noin 24h. Kummatkin kaloista vartioi hyvin eikä muista oskareista näytä olevan häiriöksi/uhaksi. Mitenhän tästä eteen päin. Milloinkohan poikaset syntyvät ja milloin olisi hyvä siirtää poikaset omaan altaaseen?
Oskarien kutu
Valvoja: Moderaattorit
-
leinikka82
- Starting Member

- Sukupuoli: Mies
Oskarien kutu
Terve!
Nyt on oskarit kuteneet ja munien laskusta on noin 24h. Kummatkin kaloista vartioi hyvin eikä muista oskareista näytä olevan häiriöksi/uhaksi. Mitenhän tästä eteen päin. Milloinkohan poikaset syntyvät ja milloin olisi hyvä siirtää poikaset omaan altaaseen?
Re: Oskarien kutu
Onnittelut ekasta kudusta!
Onko tämä kuteva pariskunta se tiikerikuvioinen ja toinen punainen?
Onko tämä kuteva pariskunta se tiikerikuvioinen ja toinen punainen?
-
porriainen
- Starting Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Suosittelisin siirtämään poikaset heti kuoriutumisen jälkeen tai toivomaan parasta
Mulla oli 4 oskaria ja toinen oli kutupari. Kovasti puollustivat kutuaan, mutta poikasten kuoriutuessa eivät pystyneet puollustamaan pikkuisia. Tekivät noin 10 kutua ja ainoan kerran poikaset selviytyivät, kun siirsin kudun juuri ennen kuoriutumista toiseen altaaseen
Muistaakseni kudusta kuoriutumiseen meni noin 5-6 päivää?
Mulla oli 4 oskaria ja toinen oli kutupari. Kovasti puollustivat kutuaan, mutta poikasten kuoriutuessa eivät pystyneet puollustamaan pikkuisia. Tekivät noin 10 kutua ja ainoan kerran poikaset selviytyivät, kun siirsin kudun juuri ennen kuoriutumista toiseen altaaseen
Muistaakseni kudusta kuoriutumiseen meni noin 5-6 päivää?
-
kultasuu
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
meillä kans on oskarit innostuneet kutemaan jo useampaan otteeseen... ja nyt sitten sain siirretty kudun toiseen altaaseen turvaan jossa poikaset ovat alkaneet kuoriutua vaikka suurin osa kudusta on mennyt pilalle...
nyt vaan odotellaan ja jännitetään lähteekö poikaset siitä kasvamaan...vaikka olen kuullut ett teen "turhaa" työtä...ei kuulema kotioloissa saa kasvamaan..
Mites muilla? onkos poikasten kasvatus onnistunut? minkälaisissa altaissa? ja tarvitseeko jotain erikois toimen piteitä?
nyt vaan odotellaan ja jännitetään lähteekö poikaset siitä kasvamaan...vaikka olen kuullut ett teen "turhaa" työtä...ei kuulema kotioloissa saa kasvamaan..
Mites muilla? onkos poikasten kasvatus onnistunut? minkälaisissa altaissa? ja tarvitseeko jotain erikois toimen piteitä?
Altaat 516, 350, 240,60 litraiset