Albiinonmonni

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TosiTahvo
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Albiinonmonni

Viesti Kirjoittaja TosiTahvo »

Moikka!
Mulla on kaks albiinon poikasta 40L akvaariossa(tiedän, että niitä pitää olla vähintään kuusi ja olen ostamassa isompaa akvaa). Ne näyttää olevan aika villejä siellä, mennä tuulettaa minne sattuu. Joskus ne kumminkin jää pohjalle vaan kököttämään. Onko se vain lepäämistä vai eikö ne nuku kun valot sammuu?
Pistän valot kiinni n. 21 ja avaan aina jossain 7-8 aikaan, viikonloppuna avaan n. 9 aikaan ja suljen suunniilleen klo. 21 tai 22. Onko normaalit?

Mulle tuli sellanen mieleen et jos niillä on jäännyt univelkaa ja nukkunu sitten? :? 8O
ÄhÄkUttI! En ole tyhmä vaikka kyselen paljon asioista. Sehän on fiksua!
Ebes
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ebes »

On ihan normaalia että kalat lepäävät välillä. Moniset itseasiassa ovat hämärä- ja yöaktiivisia, joten valoisaan aikaan niiden kuuluukin lepäillä pohjalla aika lailla. Eli eivät ne nuku yöllä, vaan touhuavat entistä enemmän. Kotioiloissahan ne tietysti kokemuksen kautta oppivat että ruokaa tulee päivällä ja vaaraa ei ole, joten liikkuvat myös päivällä jonkin verran.

Suosittelen hankkimaan ajastimen lamppuun. Kalat ja erityisesti kasvit tykkäävät enemmän säännöllisestä 12 h -vuorokausirytmistä. Esim valot syttyy ja sammuu aina yhdeksältä. Ajastin maksaa rautakaupoissa (omani K-Raudasta) 6-10 eur mallista riippuen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”