Haarniskamonnit kutevat

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
reiska70
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Haarniskamonnit kutevat

Viesti Kirjoittaja reiska70 »

Tässä olen jo parina iltana seurannut nuoren haarniska-uroon kuplapesän rakentelua ja tänä aamuna huomasin että vanha rouva oli liittynyt touhuun mukaan ja kutenut ryppään munia herttamiekan lehden alle jossa enin osa kuplistakin oli. Tämä on ensimmäinen kerta kun olen todistanut kudun asteelle onnistumista (edellisen kerran kun haarniskat "pesivät" uros hyppäsi altaasta yön tunteina ja menehtyi) eli olisiko antaa vinkkeja ja ohjeita kuinka menetellä jotta kutu saisi parhaat mahdollisuudet kehittyä. Allas on vajaa 600 litraa, 27C, ph 6,8. Muita asukkeja sekalainen parvi monnisia, hehkusuu pariskunta + kuukauden ikäinen parvi jälkikasvua (jotka muuttavat kohta omaan altaaseen)sekä kongon tetroja. Olisiko syytä siirtää kutu pois vaikka uros sitä näyttää vahtivan, kauanko kuoriutumiseen menee ja millä ruokkisin poikasia? Kertokaa ihmeessä jos teillä kokemusta haarniskoista.
päivä kerrallaan, kaksi parhaana..
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland

Re: Haarniskamonnit kutevat

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

Tässäpä on linkki faunattaren sivuille:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?pa ... 4d17a6e1df
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
Lurunen
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lurunen »

Jatkan vanhaan ketjuun oman kysymykseni....

Olen lähdössä matkalle ja nyt huomasin, että haarniskamonnit ovat kuteneet seura-akvaariooni. Sinä aikana, kun olen matkoilla tulee kutu/poikaset ihan varmasti syödyksi, jos nyt kehittyvät siihen asti. Kysynkin, että voiko kudun siirtää kasvatusakvaarioon, vai onko siitä mitään hyötyä? Jos kudun siirto onnistuu/kannattaa, niin pitäisikö tuo pesää vartioiva uros siirtää myös?
1200l, 250l, 200l, 100 ja 2x60l vesielämää...
JakHei
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja JakHei »

Miltä valmis kutu näyttää?

Meillä oli jokunen aika sitten miekkakasvi täynnä sellaisia räkäpallon näköisiä klönttejä, joissa oli valkoisia pisteitä. Olisko tämä voinut olla haarniskan kutua, vai esim. kotiloiden? (tuohon aikaan oli melko paljon "huonoja" kotiloita)
V154
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho

Viesti Kirjoittaja V154 »

Itellä lilluu vallisneriaa tossa pinnalla, saattaisko mun haarniskat kutee siihen (olettaen että tuo toinen olisi naaras)?
Uusin kuva 255litrasesta
Muita kuvia
2 sisäkissaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”