Mitä ruokaa isoille tiikerinuoliaisille?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
S1mppa_
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Mitä ruokaa isoille tiikerinuoliaisille?

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

Minkälaista ravintoa ja miten usein pitäisi antaa tiikerinuoliaisille? Nuoliaiset ovat kooltaan: reilusti yli 20cm ja vähän alle 20cm
Olen ruokkinut kyseisiä ahmatteja kerran päivässä, pohjatableteilla ja joka toinen tai joka kolmaspäivä pakaste surviaisentoukilla. Mietin vain, kun kalat ovat todellakin isoja akvaariokaloiksi, niin tulisiko näille syöttää jotain muutakin ja miten useasti?
Nuoliaiset ovat vilkkaita ja voivat hyvin. :) Akvaarion koko reilu 450litraa.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Re: Mitä ruokaa isoille tiikerinuoliaisille?

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Katkapelletit ja pakastekatkaravut maistuvat varmasti!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
aborre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aborre »

Meillä syödään monipuolista kotiruokaa eli räkmixiä koska tiikerinuoliaiset ovat kaikkiruokaisia. Eli on hyvä että ne saavat myös hieman kasviksia ruoan seassa. Räkmixin olen itse todennut halvaksi ja helpoksi. Sitä kun tekee ison satsin pakkaseen niin ruokaa on moneksi kuukaudeksi. Hieman se näyttää sotkevan akvaariota kun ahvenet käyvät sen kimppuun mutta tiikerinuoliaiset putsaavat pohjan tehokkaasti yön aikana.
Lurunen
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lurunen »

Meillä syödään edellisten ruokien lisäksi viherruokaa, eli salaattia, kurkkua ja kesäkurpitsaa. OSI:n katkarapupelletit on ykkössuosikkeja kuivamuonasta. Itse laitan ruokaa tikrujen altaaseen yleensä kaksi kertaa päivässä (aamulla pellettejä illalla räkmixiä tai muuta tuoretta).
1200l, 250l, 200l, 100 ja 2x60l vesielämää...
aborre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aborre »

Ovat muuten hassuja olentoja. Meillä niitä kutsutaan hattivateiksi koska ovat aina ryhmässä joka pelkää ja värisee aivan kamalasti. Aluksi olivat rohkeita mutta puolen vuoden ajan ovat olleet hyvin arkoja. Viikko sitten ostin uusia kasveja ja yllättäen kaikki kalat olivat taas niin rohkeina että. Olin luopumassa tikruista mutta taidan sittenkin pitää ne. [;)]
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Meillä tikrujen ryhmä tulee aina iltaisin odottelemaan lasille iltaruokaansa. Suosikkiruoka on kiekkokaloille tehty kala&sydän räkmix jota tikrut tulevat kiekkojen kanssa syömään kädestä :D
Kuivaruoista suosikkeja ovat Sera Viformo ja O.S.I. shrimp pelletit.
Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Meillä kissat syö raakaa sydäntä pari kertaa viikossa, voisiko sitä lykätä kalojenkin räkmixiin? 8O
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

^Aiheesta on monta mielipidettä. Osa on sitä mieltä, että kyllä ehdottomati voi antaa, hyvää, ravitsevaa, halpaa, proteiinipitoista yms. muita hyviä ominaisuuksia. Ja toisten mielestä ei missän nimessä kaloille sopivaa ravintoa, kun on lämminverisen eläimen lihaa, eli ei kuulu kalojen luonnonmukaiseen ruokavalioon noin yleisesti ottaen. Eli sitä pidetään liian vahvana ja/tai rasvoittavana sapuskana kaloille. Minä edustan tuota jälkimmäistä koulukuntaa, eli en sitä räkmiksiin laittaisi, jos sitä tekisin.
Kiekkokaloillehan sitä on "perinteisesti" tarjottu mixinä, vaikka kiekkokin taitaa olla lähes kasvissyöjä uusimman tutkimuksen mukaan, viittaan nyt tässä viimeiseen :cry: Akvaristi-lehteen.
Hmm, mutta pitäisiköhän joskus yllättää kissat ostamalla sitä. [;)]
S1mppa_
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

Siinähän tuli monenlaista vinkkiä, kiitos tästä :) Meinaako tuo pakastekatkarapu, jotain eläinkaupan myymää pakastetta, vai ihan ruokakaupan katkarapuja?
Voi olla tyhmä kysymys, mutten itse ainakaan ole tavoittanut eläinkaupasta muuta pakastetta kuin surviaisen toukat.. :frown:
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Täällä maistuu edellisten lisäksi myös parsakaali loistavasti. On itseasiassa vähän joka kalan herkkua.
Pakastettu versio on vallan sopiva eväs, kun antaa kotvan sulaa.
sanna14
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Kotilot ovat meidän tikrujen herkkua, kurkku menee hyvin kaupaksi, pohjatabut ja katkarapupelletit...itse asiassa kaikki mikä ehtii pohjalle asti. Ainoastaan pakastesurvarit haetaan kädestä. Ruokakaupan katkarapuja olen noille antanu, tosin eka liottanu pahimmat suolat pois.
450L 250l 200Lx2 180l 100lx3 75l Altaita ei ole koskaan liikaa....eikä kasveja
Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Jaa, täytyypä kokeilla joskus ottaa kissisten kupista muutama rapsakka kaloillekin. Meilläkin nuo harlekiininuoliaiset syövät kurkkua niin, että ovat ihan pyrstö pystyssä porautumassa kurkun sisään. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”