Montako monnista mahtuu?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Montako monnista mahtuu?
Minulla on sadan litran allas. Olen miettinyt altaan kalastoa. Altaassa on tällä hetkellä 10 intiaaninsulkaa, 5 platyä, partamonni ja viisi pientä mollin poikasta, jotka tietysti kasvavat. Altaan pohja on kooltaan 80x35. Olen miettinyt sinne marmori tai leopardimonnisia. En tiedä vielä kumpia otan, mutta olen ajatellut että jos otan marmorimonnisia niin otan niitä 15 kpl. Jos otan leopardimonnisia niitä olen ajatellut kymmentä yksilöä. Kuulostaako jompi kumpi suunnitelma hyvältä ja onko tulossa ylikansoitusta?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Montako monnista mahtuu
Sanoisin, että marmoreita max tuo 15 ja leopardeja max just toi 10. Suosittelisin kyllä leopardeja 8 tai marmoreita 12, ettei tule ylikansoitusta.
En ole ihan varma, mutta eikös platyt ja mollit tarvi erilaista vettä, kuin inkkarit ja monniset?
Korjatkaa, pliis, jos/kun olen väärässä!
En ole ihan varma, mutta eikös platyt ja mollit tarvi erilaista vettä, kuin inkkarit ja monniset?
Korjatkaa, pliis, jos/kun olen väärässä!

Saatoin vastata väärin, huomauttakaa. Aina. Jookos?
-
- Senior Member
Veden ph arvo on vähän yli seiska, ja kovuus on noin 8, Intiaaninsulat pärjäävät Varjon kirjaan mukaan jopa ph arvoltaan 8 olevassa vedessä. Monniset on katsottu sen perusteella että sopivat nuihin vesioloihin. Nyt olen päättänyt hommaavani niitä leopardimonnisia, jotka sopivat hieman paremmin vesiarvoihini. Muilta vielä mietteitä siitä montako leopardimonnista mahtuu?
eiköhän nuita se 6-10 kipaletta tuonne sovi 

I am the last person you want to know...
-
- Senior Member
Kiitos tiedoista. 

Re: Montako monnista mahtuu?
En tiedä tuleeko tämä oikeaan viesti ketjuun, mutta onko tietoa, että risteytyvätkö linjamonniset rusomonnisten kanssa? Pitäisi siirtää monnisia eri altaisiin, mutta pelkään sekarotuisia.
Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
-
- Junior Member
Hei.
Olisi samaa sorttia oleva kysymys kuin alkuperäinenkin. Minulla on 225 litrainen allas. Lämpötila on n. 26-27, joten kuparimonnista pohjalle ajattelin. Minkä kokoista parvea suosittelette? Kaloja aion hankkia akvaan selvästi maksimimäärää vähemmän, joten itse olen miettinyt noin kymmenen yksilön parvea.
Olisi samaa sorttia oleva kysymys kuin alkuperäinenkin. Minulla on 225 litrainen allas. Lämpötila on n. 26-27, joten kuparimonnista pohjalle ajattelin. Minkä kokoista parvea suosittelette? Kaloja aion hankkia akvaan selvästi maksimimäärää vähemmän, joten itse olen miettinyt noin kymmenen yksilön parvea.
Home is the place where I keep my planted tanks.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Ottaisin parikymmentä, jos altaassa vain on enemmän pohjaa, kuin korkeutta.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Junior Member
pohjan koko 125 cm x 40 cm. Altaan korkeus 45 cm.Deicide kirjoitti:Ottaisin parikymmentä, jos altaassa vain on enemmän pohjaa, kuin korkeutta.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Ottaisin silti! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Junior Member
Selvä pyyDeicide kirjoitti:Ottaisin silti!