Mitä mieltä tästä valaisimesta?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Mitä mieltä tästä valaisimesta?
Olen tilannut tällaisen valaisimen 100 litran akvaarion http://www.akvaterra.fi/at006.html tuo ensimmäinen valaisin tältä sivulta. Kaipaan kokemuksi nuista hailean valaisimista. Onko riittävä valoteho satalitraseen 40 cm korkeaan altaaseen, jossa paljon valoa vaativia kasveja. Tulossa valkoinen putki ja kasviputki tuohon valaisimeen.
-
- Katalysaattori
Re: Mitä mieltä tästä valaisimesta?
Ihan hyvin piisaa
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Juu, tuolla kasvattelee jo hyvin hieman hankalempiakin kasveja. Kunhan vain lannoitat sopivissa määrissä. 

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Senior Member
Kiitos vastauksista. Aika huima ero tulee olemaan, kun nykyinen valaisin on vain yksiputkinen 18 wattinen ja tässä 2x39 ja vielä kasviputki.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
kala_fani kirjoitti:Kiitos vastauksista. Aika huima ero tulee olemaan, kun nykyinen valaisin on vain yksiputkinen 18 wattinen ja tässä 2x39 ja vielä kasviputki.
Älä sitten kerralla missään nimessä laita kaikkia päälle! Niin yhteensä siis tulossa 2x 39w ja vielä tuo vanha 18w? Jos näin, niin laita alkuun vaikka vain yksi 39w päälle, sitten 18w ja viimeisenä toinen 39w, jos näin mahdollista, muuten tulee levää ja paljon.

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Senior Member
Pitää katsoa sitten kun ne tulevat voiko ne laittaa eriaikaan päälle. Kiitos vinkistä
.

-
- Katalysaattori
- Viesti:
Jos ei pysty niin, laita sitä jotenkin akvaarion yläpuolelle korkeammalle ja laske aina välillä, hitaalla tahdilla. Tai sitten laita suoraan päälle ja katso, tuleeko levää vai ei.kala_fani kirjoitti:Pitää katsoa sitten kun ne tulevat voiko ne laittaa eriaikaan päälle. Kiitos vinkistä.

-
- Senior Member
En voi laittaa korkeammalle, koska akvaario on yläkerrassa ja yläkerran katto on siitä kohti kaareva. Jos tulee levää niin sitten sitä tulee.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Aaah täällä olikin jo keskustelua tuosta valaisimesta.
Ei kyllä ole hinnalla pilattu tuota valaisinta, jos siihen tulee kerran kaksi putkeakin mukaan "kaupantekijäisiksi".
Miten sulla kala_fani, kuinka pitkä akvaariosi on? Minulla on 80 senttinen 128 litrainen allas, kerro sitten, kuinka tuo valaisin sinun akvaarioosi "skaalautuu".
Ei kyllä ole hinnalla pilattu tuota valaisinta, jos siihen tulee kerran kaksi putkeakin mukaan "kaupantekijäisiksi".
Miten sulla kala_fani, kuinka pitkä akvaariosi on? Minulla on 80 senttinen 128 litrainen allas, kerro sitten, kuinka tuo valaisin sinun akvaarioosi "skaalautuu".

-
- Senior Member
Itelläni on kans 80 senttinen. Akvaarion lyhyys ei haittaa koska jalat voi säätää sopivan pituisiksi.thank kirjoitti:Aaah täällä olikin jo keskustelua tuosta valaisimesta.
-
- Junior Member
- Viesti:
Kyselitkin tuolla mun blogissa myös ostamastani valaisimesta ja sinne jotain vastasinkin.thank kirjoitti:Aaah täällä olikin jo keskustelua tuosta valaisimesta.
Oon itse ollut kyllä suht. tyytyväinen hankkimaani valaisimeen ja olenkin tässä miettinyt tuohon isompaan altaaseeni samasta paikasta isoaT5-valaisinta mutta 4:llä putkella. Polttimot, mitkä tulee lampun mukana, hieman himmenevät mutta ovat kuitenkin huomattavasti parempia kuin T8-lamput. Harmittaa tavallaan jälkeenpäin kun tuossa pari kk takaperin tuli hankittua akvaarion mukana (tavallaan paketissa) T8valaisin, joka ei tunnu riittävän 45cm syvään altaaseen ollenkaan. Nyt onkin altaani päällä kamala kolmas lamppu pilaamassa sisustuksellista kokonaisuutta, mutta pakko oli sitä valoa saada lisää.
Toisaalta himottaisi myös noi monimetallilamput, mutta akvaariokauppojen hinnoilla ei voi kuvitellakaan. Muualta en ole onnistunut löytämään ja AW:n vanhojen keskusteluketjujen linkit ovat vaihtuneet tai kys. liikkeiden toimintaperiaatteet.. Monimetalleissa tulee myös mieleen tuo sähkönkulutus..syökö ne sitten enemmän sähköä yms.

T8-lampuista olen ajatellut luopuvani kokonaan. Hailean valaisimissa näyttäisi olevan myös ajateltu tuota altaan puhdistusta kun pieniin altaisiin soveltuva valaisin on tosiaan pieni mutta tehokas ja isot saa sitten kuvista päätellen nostettua pois edestä niin, että valaisee kuitenkin altaan huoltojen aikana.. T8-valaisin on nostettava kokonaan pois (2-putkinen) että pääsee tekemään huolto-toimenpiteitä..hankalaksi olen kokenut...

Lapsi + 180l +63l http://anoliv.webs.com/ http://picasaweb.google.com/anoliv
~~Vaikka jotkut kivittävät eläimiä huvikseen, eivät eläimet kuole huvikseen vaan tosissaan.~~
~~Vaikka jotkut kivittävät eläimiä huvikseen, eivät eläimet kuole huvikseen vaan tosissaan.~~
ilona käytä tätä; http://www.tuchosoft.net/akv/tuotteet/tuote.php?id=501, on tosi kätevä.
-
- Junior Member
- Viesti:
Hankintalistalla on
edellinen akva oli niin matala et hommat hoitui ilmankin mutta mutta..nyt puutoslistaa laatimassa pikkuhiljaa ettei tarvi joka viikko tilata tai juosta kaupassa et "ainii toiki ois pitäny ostaa" 

Lapsi + 180l +63l http://anoliv.webs.com/ http://picasaweb.google.com/anoliv
-
- Advanced Member
Kiitos paljon vastauksesta.ilona kirjoitti:..
Mie tulin siihen tulokseen, että kerta mies on nyt innokas rassailemaan tuon akvaarion kimpussa (se ei todellakaan ole normaalia, suurinpiirtein sanoi mulle alussa että voinhan mä sitte höpöttää akvaariojuttuja mut turha kuvitella et hän kuuntelis..), hän saa rakennella minulle vanhaan valaisinkanteen uuden valaisimen kahdelle putkelle, kun hän keksi hyvän tavan millä rakennella. Päätimme ostaa Biltemasta tuollaisen yksinkertasen valaisimen kahdelle putkelle, ja säädellä se tuohon vanhaan valaisimeen.

-
- Katalysaattori
- Viesti:
Tuli tuosat mieleen, että onko noissa gintaeissa minkäännäköistä vesisuojaa?
Kun arcadian irtoputkissa ja juwelilla on, mutta entä Giant?
Kun arcadian irtoputkissa ja juwelilla on, mutta entä Giant?