Kalasoppa 90-litraisessa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kalasoppa 90-litraisessa
Ystävälläni on noin 90-litrainen akvaario, jossa uiskentelee tällä hetkellä 8 albiinomonnista, 2 kuparimonnista, 10 neontetraa, taistelukala ja 2 platya. Veden lämpötila on noin 26 astetta ja pH 6.4 viimeisen testauksen mukaan. Ensimmäinen parannuskeino varmaan olisi siirtää platyt muualle. Mitä muuta ehdottaisitte? Taistelukalakin varmaan pois, kun tykkää lämpimämmästä kuin neontetrat. Mitä suosittelisitte neontetrojen ja monnisten kanssa?
2 keeshondia, 2 kääpiöluppaa, altaat 180l ja 63l
-
- Starting Member
Re: Kalasoppa 90-litraisessa
Taitaa olla oma akvaariosi kun täällä kyselet. Vesiarvot on taistolle hyvät, mutta platyt joo pois.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Minäkin jättäisin taiston akvaarioon. Mutta jos kaverisi haluaa luopua taistosta niin hän voisi ottaa esim. hunajarihmakalaparin, kääpiörihmakalan tai keltakääpiöahven koiraan. Neontetrojen parvea voisi kasvattaa viidellä.
Phanny
-
- Elite Member
Neontetroille tuo 26 astetta on pikkusen turhan lkämmintä, tykkäävät enemmän alle 25 asteisesta vedestä,
lisäksi kuparimonnnisia on liijan vähän noita pitäsi olla vähintään 6kpl, parvi kaloja kun ovat.
lisäksi kuparimonnnisia on liijan vähän noita pitäsi olla vähintään 6kpl, parvi kaloja kun ovat.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Hymiö perässä olisin tämän sulattanut.Taitaa olla oma akvaariosi kun täällä kyselet.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minä ottaisin kuparimonnisia lisää. Albiinosi varmaankin ovat kupareita, mutta voivat vältellä haaleita kavereitaan? Meillä kävi joskus niin. Voivat kyllä myös jopa kutea keskenään? Arvostavat kuitenkin saman näköisiä kavereita. Luonnossahan albinot jäävät helposti jäädä ilman seuraa/kumppania. Mollit mäkeen ja monnisia tilalle!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Junior Member
Samaa mieltä että sama kai kenen akva, mutta hyvä selvittää ja hyvä että kysyjä kysyy
Minä ainakin tätä kautta ystäväänikin auttanut, kun hän on tosi tumpelo netin kanssa ja kiireinen muutenkin, minä lupasin muutamien kalojen uudelleensijotuksessa tätä kautta auttaa.. kotiäitinä kun himassa olen.
Meni offtopic, mutta menköön

Minä ainakin tätä kautta ystäväänikin auttanut, kun hän on tosi tumpelo netin kanssa ja kiireinen muutenkin, minä lupasin muutamien kalojen uudelleensijotuksessa tätä kautta auttaa.. kotiäitinä kun himassa olen.
Meni offtopic, mutta menköön

98l ensiakvaario, joka tutulta 'kuolemantuomiolta' pelastettu ja nyt opiskellaan.
Kotona myös avomieheni + 3v & 1v lapset + 2 berninpaimenkoiraurosta (pian 7v & 4v). Pikkusiskon 2v kääpiöluppa joskus hoidossa.
Päivitys 3/2010
Kotona myös avomieheni + 3v & 1v lapset + 2 berninpaimenkoiraurosta (pian 7v & 4v). Pikkusiskon 2v kääpiöluppa joskus hoidossa.
Päivitys 3/2010