Apaattinen taisto

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
dof
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Apaattinen taisto

Viesti Kirjoittaja dof »

Olen tässä ruvennut pohtimaan uusimman taistoni käytöstä..
Herra on talossa ollut kuukauden pari, ja sairastanut varsin aktiivisesti eväruttoa. Pari lääkekuuria on käyty läpi ja vettä vaihdettu hartaasti ja nyt näyttäisi vihdoin ja viimein tauti olevan talttumassa. Evät paranevat pikkuhiljaa, mutta itse kalasta on tullut jotenkin vaisu. Se kyllä liikuskelee akvaariossa aktiivisesti ja syö hyvin (=ahmii minkä kerkiää), mutta väritys on todella hailakka. Ennen sairastumistaan oli äärimmäisen agressiivinen yksilö, ärhenteli ihan ilman peiliä ja hyökkäili kotiloiden kimppuun. Ny kyljissä on esillä kauhuraidat lähes tauotta ja tuntuu lähinnä pelkäävän peiliä.
Voiko tämä "valjuus" johtua tuosta pitkästä sairastelusta vai mikä taistoa vaivaa? Onko jollain kokemusta vastaavasta? :(

(Vesiarvoissa ei ole ollut vikaa, lämpötila 29 ja pH noin 7, viimeisimpiä nitraatti- ja nitriittiarvoja en nyt tarkkaan muista, mutta ihan terveellisissä rajoissa olivat. Tarkoitus mitata taas huomenna.)
dof
Starting Member
Starting Member

Re: Apaattinen taisto

Viesti Kirjoittaja dof »

Tällä viikolla Absolem viimein heitti henkensä :( Kävi viimeisinä päivinään erittäin kalpeaksi ja passiiviseksi. Luulen, että hellesää oli sille viimeinen niitti (kyseessä pieni akvaario kuumassa asunnossa). Muita oireita ei ollut, joten kuolinsyy hämmentää mieltäni..
Muistelin tässä yhtä vanhaa ketjua taistojen iästä, jossa joku kertoi ikälopun kalansa menettäneen värinsä viimeisinä elinpäivinään. Tämä viimeisin taisto oli minulla alle vuoden verran, mutten tietenkään tiedä, kauanko se on kaupassa/kasvattajilla/muualla. Onko mahdollista, että se vain tuli päiviensä päähän?
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Re: Apaattinen taisto

Viesti Kirjoittaja Malys »

Todennäköisesti matkamittari tuli täyteen. Jos ostit kalan akvaarioliikkeestä ja oli jo täysikokoinen, on ikää voinut olla jo lähemmäs vuoden verran ja tavallisestihan nuo elää sen parisen vuotta.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”