Toisaalta olisi mukava valita uuteen altaaseen kivet omin käsin, mutta halvempi houkuttelee aina. Harkitsen tilaavani Fauna Marinista 25kg Sulawesilaista kiveä, mutta olisi mukava tietää ensin asiakaskokemuksia kyseisen paikan kivistä ja niiden laadusta. Erityisesti tuo "without plague ghosts" kuulostaa aika kovalta lupaukselta. Onko joku muu myös tilannut kivensä kyseisestä firmasta ja miten tilauksen eteneminen sujui?
Valikoimaa näkyy myös olevan ja hinnat liikkuvat 9,5-17,9 €/kg välillä.
Fauna Marinin eläväkivi
Valvoja: Moderaattorit
Re: Fauna Marinin eläväkivi
Tilasin 3 viikkoo sitten satsin koralleja Fauna Marinilta. Tilausvahvistus tuli mutta muuta ei tapahtunut joten laitoin postia viikon päästä tilauksesta ja vastauksena tuli että on ongelmia toimittajan muuttuneiden ehtojen kanssa elävän toimituksen suhteen ja niitä ratkotaan. Meni viikko ja laitoin uuden kyselyn tilanteesta. Tähän ei tullut enää vastausta ollenkaan. Eihän noita tietysti ole laskutettu mutta jotakin hässäkkää siellä on. Yritän uudelleen Marinelifesta josko viimein saisi lisää elävää tankkiin.
Itse ostin muuten kivet Akvaariolinnasta ja hinta oli ihan sama kuin ulkomailla. Ja hyvälaatuista satsia on ja kaikennäköistä uutta elävää pyörii altaassa rutkasti.
Itse ostin muuten kivet Akvaariolinnasta ja hinta oli ihan sama kuin ulkomailla. Ja hyvälaatuista satsia on ja kaikennäköistä uutta elävää pyörii altaassa rutkasti.
Ihan updatena vaan tähän että FM lähetti eilen mun korallit ja tänään tulivat perille ihan hienosti. Otti tosin kuukauden tilauksesta mutta ei haittaa kun elävät ovat niitä mitä tilasin sekä oikein ja huolella pakattu ja kaikki hyvissä voimissa. Eli onnistuu lähetys sieltä nyt.
-
Alsshon
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hienoa kuulla
Suomen tarjonta elävänkiven osalta on tällä hetkellä sen verran heikonlaista, että ulkomailta tilaaminen tuntuu jälleen vaihtoehdolta.
-
Jorg
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: SMAS
Mitä tarkoittaa heikko? Määrällisesti vai laadullisesti?Alsshon kirjoitti:Hienoa kuullaSuomen tarjonta elävänkiven osalta on tällä hetkellä sen verran heikonlaista, että ulkomailta tilaaminen tuntuu jälleen vaihtoehdolta.
Viimeksi kun kävin Linnassa niin laari oli täynnä.
-
Alsshon
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Määrällisesti. Ainakin mitä olen kysellyt sieltäpäin, aito kivi on vähissä tällä hetkellä. Mutta Siniriutan Kimi pelastaa tilanteen ja taidan jättää vielä Saksan kivet toistaiseksi Saksaan