Akvaarioon tausta tee-se-itse -tyyliin =)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Akvaarioon tausta tee-se-itse -tyyliin =)

Viesti Kirjoittaja rain- »

Saan ison altaan, kooltaan 200x55x60, ja ideana olisi tehdä siihen itse tausta sisäpuolelle. Valmiina en osta, tahdon räpeltää itse. Ulkopuolinen ei sovi, koska aion myös kasvattaa kasveja (jaavansaniaista, -sammalta ja sitten ylempänä paljon valoa vaativia yms. pinnalle haluavia) siinä taustassa. Styroksi vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta, vaikka mieluiten muovaisin sen taustan vaikka savesta käsin ;)

Tarkoituksena olisi muotoilla siihen pari kantoa, mutainen rantatörmä ja siihen sellaisia koloja("kukkaruukkuja"), eli ei mitään kivijuttua.

Olisiko joku muu aine kuin styrox parempi tuollaiseen. Valaminen ei varmaan oikein kotioloissa toimi. En tiedä kuinka hyvin kolvilla saa muotoiltua styroksia... mutta ehkä jos siihen laittaisi kunnolla aikaa niin saisi puun syytkin näkymään.

Onko olemssa mitään käsin muovattavaa ainetta josta sen saisi tehtyä?

Värit ja pinnoituksen saan varmasti itse selville, mutta ihan tuo materiaali- ja muovausvaihe on hiukan hankala aihe tämmöiselle "kotihengettärelle" ;)

Kaikki neuvot ja linkit otetaan kiitollisina vastaan. Olen kaikenmoisia sivuja jo selaillut, mutta kaikissa on melkein vain niitä kalliotaustajuttuja.
Ville V
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Ville V »

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”