Elikkäs, tälläistä olen ajatellut taistelukala tai hunajarihmakala haaremia tai jotain ahven lajia. Ei mielellään mitään haastavia kalalajeja. Lisäksi jokin parvi ja pohjalle jokin levää syövä laji. Vettä en halua kuormittaa liikaa!
Kasvien ei tarvitse olla muutakuin etteivät tarvitsisi hiilidioksidin lisäystä ja liikaa valoa.
Jos lämpö olisi 27 niin yksi vaihtoehto olisi perhoskirjoahven kaunis, viihtyy pehmeässä sen kanssa vaikka punapäätetroja. Eihän nämä nyt niin haastavia ole vai onko ?
Voit ottaa noin 15-10 punapäätetraa ja perhoskirjo ahven pari. Pohjalle katin kultamonneja ja kasveiksi vallisnearriaa ja jotakin sammalta. VOit ottaa viellä vähän leväsukarapuja vaikka 10. Jos et halua perhoskirjoahventa niin voit ottaa Hunajarihmakaloja voit ottaa haaremin
Helppoja kasveja: intianvesitähdikki, karvalehti, vedensuosikki, argentiinanvesirutto, vallisneriat, osa vesimiekoista, jaavansammal ja jaavansaniainen. Neljä ensimmäiseksi mainittua kasvavat melko reippaastikin kunhan saavat tarpeeksi valoa.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Eli, olen nyt netistä lukenut tästä Perhoskirjoahvenesta tietoa, ja joka lähteessä lukee että se on vaativa kala. Onko mitään tosta ahventa, millä korvata Perhoskirjoahven?
Pariskunta keltakääpiöahvenia menisi. Minun mielestä ovat mukavia pienieä kääpiöahvenia. Eivätkä ole niin vaativia kuin monet muut kääpiöahvenet. Uros on kauniin sinertävä ja naaras on kutuaikana upean keltainen mutta muuten haalea. En tiedä sitten, miten tulevat sukarapujen kanssa toimeen.