Osaako kalanne temppuja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Osaako kalanne temppuja?
Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää! 

Re: Osaako kalanne temppuja?
Mun kultis Hepuli hakee vaan ruuan kädestä ja ui ISON renkaan läpi jos toisel puolel on ruokaa.. se siit temppuilust.. 

84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
No edesmennyt huugo haarniskamonnini osasi vaikka sun mitä... Naputuksen avulla tuli hakemaan kädestä ruokaa ja jos käden laittoi pinnan alle ja ruokaa siihen ja naputin lasiin tuli syömään käden päältä ruokaa. Valitettavasti huugo on jo siirtynyt paremmille uintivesille
. menehtyi uimarakkotulehdukseen 12.05.2010
.

Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Vanhin taistoukkeli osaa napata ruoan kädestä pinnan yläpuolelta (whoah!
).

450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Meillä monniset kutee... 

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
Momo syö kädestä, myös veden alla. Opetin sille myös noutotempun, mutta koska en pitänyt taitoa yllä niin on näköjään päässyt unohtumaan. 

-
- Starting Member
Heip! muutenpas sattuuks se kalan purema en uskalla antaa kädestä ruokaa?
-
- Advanced Member
^Riippuu kalasta.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Viesti:
Malawiahventen näykkiminen ei satu, vaikka välillä joku 15cm kala yrittää oikein repiä ja ravistella.emppu09 kirjoitti:Heip! muutenpas sattuuks se kalan purema en uskalla antaa kädestä ruokaa?

Tässä ruokin malawiaffeniani kädestä.
Tätä en kädestä ruokkisi, eikä tämä akvaariokalana harvinainen ole.

240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
Ääh ei se satu vaikka isompikin otus näykkäsee vahingossa itelläni on 50cm tulipuikko ja täräyti kerran sormeen mut ei se kauheemmin nipistäny ja 20 cm sulkaripsarikin löytyy ja sama juttu ei sattunut. en sitten tiedä noista isommista kirjoahvenista esim: joku oskari/kiilakirjoahven että mojauttaako miten kovaa...
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
-
- Advanced Member
Väittäsin, että jos isompi pallokala nappaisee niin se tuntuu ikävältä.
-
- Senior Member
Taistelukalojen "puraisu" tuntuu semmoiselta jännältä pikkuimaisulta, kun ei noilla hampaita oleemppu09 kirjoitti:Heip! muutenpas sattuuks se kalan purema en uskalla antaa kädestä ruokaa?

450 l Etelä-Amerikkaa:
-
- Junior Member
Tuotaemppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää!

-
- Starting Member
Olisiko tästä todistetta? Esim. VideotaDrapulmaala kirjoitti:Tuotaemppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää!En usko oikein tuohon

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Höh, eihän tuo nyt kumma ole. Meilläkin monniset paskoo, kun viheltää. Täytyy vain odottaa, että kala paskoo, ja viheltää sitten... Simple?Drapulmaala kirjoitti:Tuotaemppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää!En usko oikein tuohon

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Senior Member
Ahahah, taitavaaDeicide kirjoitti:Höh, eihän tuo nyt kumma ole. Meilläkin monniset paskoo, kun viheltää. Täytyy vain odottaa, että kala paskoo, ja viheltää sitten... Simple?Drapulmaala kirjoitti:Tuotaemppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää!En usko oikein tuohon

-
- Starting Member
Siis Videoita ei ole tällä hetkellä, koska kalani kuoli.... Ja se on totta sesellain hytkyi (:Drapulmaala kirjoitti:Tuotaemppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää!En usko oikein tuohon
-
- Junior Member
Perusselitys tuollaiselle mikä kala se oliemppu09 kirjoitti:Siis Videoita ei ole tällä hetkellä, koska kalani kuoli.... Ja se on totta sesellain hytkyi (:Drapulmaala kirjoitti:Tuotaemppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää!En usko oikein tuohon

Kyl meidän Jukka-ahvenkink iemurtelee kun viheltää
Tai tarkemmin, opetin sen tulemaan lasille vihellyksestä jolloin saa ruokaa. Ja aina kun se näkee ruokaa, tai kerjää sitä, tai näkee ruokapurkin mun kädessä, se rupee vispaamaan. Nykyään välillä riittää siis se viheltäminenkin.
Ja kerran toi nappasi mua sormesta kun puolusti pesäänsä niin lujaa, että hampaanjäljet jäi käten ja vertakin tirahti. Kyllä se sattui.

Ja kerran toi nappasi mua sormesta kun puolusti pesäänsä niin lujaa, että hampaanjäljet jäi käten ja vertakin tirahti. Kyllä se sattui.
Meillä kun vielä oli 4 oskaria (tällähetkellä kaksi) ne osasivat mennä riviin käsimerkistä.
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1057 ... etid=58684
Upea laatu kieltämättä..
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1057 ... etid=58684
Upea laatu kieltämättä..
750l oskarit, 240l malawila (myydään!), 140l ja 40l + 2 bichonia
-
- Senior Member
Meidän lehtikalat (4kpl) osaa mennä sormen näyttämään suuntaan sillo ko on ruokapurkki kädessä
Se ei varmaan ole temppu eikä mikää, mut ainakin ne ymmärtää mun pieniä merkkejä 

126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Viesti:
Heh! Sama täällä. Malawini osaavat seurata ruokapurkkia, sormea, omistajaa ja sen naamaa lasin takaa.KalaKissa kirjoitti:Meidän lehtikalat (4kpl) osaa mennä sormen näyttämään suuntaan sillo ko on ruokapurkki kädessäSe ei varmaan ole temppu eikä mikää, mut ainakin ne ymmärtää mun pieniä merkkejä

240L MALAWI:
KUVA/VIDEOGALLERIANI
KUVA/VIDEOGALLERIANI
Ähähähäh, en ole koskaan kuvitellut, että kalat osaavat tälläisiäDeicide kirjoitti:Höh, eihän tuo nyt kumma ole. Meilläkin monniset paskoo, kun viheltää. Täytyy vain odottaa, että kala paskoo, ja viheltää sitten... Simple?Drapulmaala kirjoitti:Tuotaemppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää!En usko oikein tuohon

Tai sitten monniset osaavat kieriä hiekassa, kun lapon akvaarion vedenvaihdon aikana hiekan pinnalle pohjalta. Eikö tämäkin ole uskomatonta!

Mielenkiintoni heräsi, miten olet opettanut kalasi kiemurtelemaan?
Vai mahdollisesti kärsiköhän hyvin korkeasta äänestä ja alkoi tekemään kuolemaa johon sitten kuoli? No vitsi vitsinä!
p.s viestini sisälsi sarkasmia.

98 L "Hei muru takki auki, täältä tulee hauki - joka susta tykkää"
-
- Senior Member
Mun ensimmäinen taistelukala ui renkaan läpi kun toisella puolella oli ruokaa. Sitten se teki sitä jo muutenkin kun oli yhdistänyt tapahtumaan sen että saa ruokaa. Ei mitenkään ihmeellistä, mutta se oli hauskaa silloin 12-vuotiaana. Saman kalan kanssa leikin niin että laitoin pinnalle ruokahiutaleen ja puhalsin. Kala (Cameron) ui perässä ja syöksähtäen nappasi hiutaleen.
Nykyiset kalat ei osaa mitään erityistä. Ehkä kuitenkin se on ihan hauskaa, että ne tunnistaa mut selvästi. Jos joku muu menee akvaarion eteen, ne ei samalla lailla kerjää ruokaa kuin jos mä menen siihen. Jos menen akvaarion (kumman tahansa 180 l tai 317 l) eteen ja haluan näyttää jonkin ruokintatempun tai mitä tahansa jollekulle toiselle ja hän tulee myös akvaarion eteen, kalat eivät tule lasiin kiinni ja katsovat epäillen kauempaa (etenkin avainkirjoahvenet). Ne ovat ilmeisesti tottuneet siihen (kuten muutkin eläimeni), että olen täällä yleensä se ainoa ihminen ja kaikkia muita pitää jännittää ja pelätä (esim. toinen hamsterini ei suostu tulemaan terraariostaan ulos ollenkaan syliin, jos kämpässä on muita ihmisiä). Silloin kun olen täällä yksin, ei eläimillä ole tämmöistä käyttäytymistä. 317-litraisen kalatkin melkein hyppää syliin, kun laittaa ruokaa. Kansilasien välistä vaan roiskuu vettä lattialle ja usein myös silmälaseille
kun kalat syö vauhdikkaasti. Meni vähän OT. ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nykyiset kalat ei osaa mitään erityistä. Ehkä kuitenkin se on ihan hauskaa, että ne tunnistaa mut selvästi. Jos joku muu menee akvaarion eteen, ne ei samalla lailla kerjää ruokaa kuin jos mä menen siihen. Jos menen akvaarion (kumman tahansa 180 l tai 317 l) eteen ja haluan näyttää jonkin ruokintatempun tai mitä tahansa jollekulle toiselle ja hän tulee myös akvaarion eteen, kalat eivät tule lasiin kiinni ja katsovat epäillen kauempaa (etenkin avainkirjoahvenet). Ne ovat ilmeisesti tottuneet siihen (kuten muutkin eläimeni), että olen täällä yleensä se ainoa ihminen ja kaikkia muita pitää jännittää ja pelätä (esim. toinen hamsterini ei suostu tulemaan terraariostaan ulos ollenkaan syliin, jos kämpässä on muita ihmisiä). Silloin kun olen täällä yksin, ei eläimillä ole tämmöistä käyttäytymistä. 317-litraisen kalatkin melkein hyppää syliin, kun laittaa ruokaa. Kansilasien välistä vaan roiskuu vettä lattialle ja usein myös silmälaseille

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Meillä kiekkokalat tulee vedenvaihdon aikaan antaan työohjeita ja sähläämään käteni viereen kun imen letkulla hiekan pinnalta p*skaa...Eli ne siis käytännössä siivoavat itse kämppänsä pohjansa.