Osaako kalanne temppuja?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

emppu09
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Osaako kalanne temppuja?

Viesti Kirjoittaja emppu09 »

Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää! :D
-Mandell-
Member
Member

Re: Osaako kalanne temppuja?

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

Mun kultis Hepuli hakee vaan ruuan kädestä ja ui ISON renkaan läpi jos toisel puolel on ruokaa.. se siit temppuilust.. :D
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

No edesmennyt huugo haarniskamonnini osasi vaikka sun mitä... Naputuksen avulla tuli hakemaan kädestä ruokaa ja jos käden laittoi pinnan alle ja ruokaa siihen ja naputin lasiin tuli syömään käden päältä ruokaa. Valitettavasti huugo on jo siirtynyt paremmille uintivesille :(. menehtyi uimarakkotulehdukseen 12.05.2010 :cry:.
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
mc82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Vanhin taistoukkeli osaa napata ruoan kädestä pinnan yläpuolelta (whoah! :mrgreen: ).
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Meillä monniset kutee... :roll:
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Momo syö kädestä, myös veden alla. Opetin sille myös noutotempun, mutta koska en pitänyt taitoa yllä niin on näköjään päässyt unohtumaan. :?
emppu09
Starting Member
Starting Member

Heip! muutenpas sattuuks se kalan purema en uskalla antaa kädestä ruokaa?
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

^Riippuu kalasta.
kalahullu123
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

emppu09 kirjoitti:Heip! muutenpas sattuuks se kalan purema en uskalla antaa kädestä ruokaa?
Malawiahventen näykkiminen ei satu, vaikka välillä joku 15cm kala yrittää oikein repiä ja ravistella. :twisted: Tai sitten minä olen tottunut siihen. Ripsimonnit sattuu hiukan enemmän, mutta ei "pikkukalojen" purema niin satu.

Tässä ruokin malawiaffeniani kädestä.

Tätä en kädestä ruokkisi, eikä tämä akvaariokalana harvinainen ole. :o
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

Ääh ei se satu vaikka isompikin otus näykkäsee vahingossa itelläni on 50cm tulipuikko ja täräyti kerran sormeen mut ei se kauheemmin nipistäny ja 20 cm sulkaripsarikin löytyy ja sama juttu ei sattunut. en sitten tiedä noista isommista kirjoahvenista esim: joku oskari/kiilakirjoahven että mojauttaako miten kovaa...
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Väittäsin, että jos isompi pallokala nappaisee niin se tuntuu ikävältä.
mc82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mc82 »

emppu09 kirjoitti:Heip! muutenpas sattuuks se kalan purema en uskalla antaa kädestä ruokaa?
Taistelukalojen "puraisu" tuntuu semmoiselta jännältä pikkuimaisulta, kun ei noilla hampaita ole :) Saattaa säikäyttää, jos et huomaa kalan saapumista paikalle. Mutta kutittaa jännästi :) Kääpiöpallokalojen puraisu tuntuu ikään kuin nuppineulan pistolta, näillä kaveruksilla kun on hampaat...
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

emppu09 kirjoitti:Mun kala osaa kiemurrella kun viheltää! :D
Tuota :roll: En usko oikein tuohon :roll:
Fisuilia
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisuilia »

Drapulmaala kirjoitti:
Olisiko tästä todistetta? Esim. Videota :D
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Drapulmaala kirjoitti:
Höh, eihän tuo nyt kumma ole. Meilläkin monniset paskoo, kun viheltää. Täytyy vain odottaa, että kala paskoo, ja viheltää sitten... Simple? :mrgreen:
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
TheSiren
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

Deicide kirjoitti:
Drapulmaala kirjoitti:
Höh, eihän tuo nyt kumma ole. Meilläkin monniset paskoo, kun viheltää. Täytyy vain odottaa, että kala paskoo, ja viheltää sitten... Simple? :mrgreen:
Ahahah, taitavaa :mrgreen:
emppu09
Starting Member
Starting Member

Drapulmaala kirjoitti:
Siis Videoita ei ole tällä hetkellä, koska kalani kuoli.... Ja se on totta sesellain hytkyi (:
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

emppu09 kirjoitti:
Drapulmaala kirjoitti:
Siis Videoita ei ole tällä hetkellä, koska kalani kuoli.... Ja se on totta sesellain hytkyi (:
Perusselitys tuollaiselle mikä kala se oli :roll:
AnniM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja AnniM »

Kyl meidän Jukka-ahvenkink iemurtelee kun viheltää :D Tai tarkemmin, opetin sen tulemaan lasille vihellyksestä jolloin saa ruokaa. Ja aina kun se näkee ruokaa, tai kerjää sitä, tai näkee ruokapurkin mun kädessä, se rupee vispaamaan. Nykyään välillä riittää siis se viheltäminenkin.

Ja kerran toi nappasi mua sormesta kun puolusti pesäänsä niin lujaa, että hampaanjäljet jäi käten ja vertakin tirahti. Kyllä se sattui.
miii-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja miii- »

Meillä kun vielä oli 4 oskaria (tällähetkellä kaksi) ne osasivat mennä riviin käsimerkistä.
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1057 ... etid=58684
Upea laatu kieltämättä..
750l oskarit, 240l malawila (myydään!), 140l ja 40l + 2 bichonia
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Meidän lehtikalat (4kpl) osaa mennä sormen näyttämään suuntaan sillo ko on ruokapurkki kädessä :D Se ei varmaan ole temppu eikä mikää, mut ainakin ne ymmärtää mun pieniä merkkejä :mrgreen:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
kalahullu123
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

KalaKissa kirjoitti:Meidän lehtikalat (4kpl) osaa mennä sormen näyttämään suuntaan sillo ko on ruokapurkki kädessä :D Se ei varmaan ole temppu eikä mikää, mut ainakin ne ymmärtää mun pieniä merkkejä :mrgreen:
Heh! Sama täällä. Malawini osaavat seurata ruokapurkkia, sormea, omistajaa ja sen naamaa lasin takaa. :D
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
kwaak
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kwaak »

Deicide kirjoitti:
Drapulmaala kirjoitti:
Ähähähäh, en ole koskaan kuvitellut, että kalat osaavat tälläisiä :o EKSOOTTISTA. Olen aivan häkeltynyt kalasi tempuista, kakkaa tulee kun viheltää :o huhhuh... Minunkin kalani osaavat speciaalisia taikatemppuja KUTEN... *rumpujen ryminää ja torvien soittoa* kun ruokin kalat ja odotan seuraavaan aamuun niin eiköhän pohjassa ole kakkaa :o USKOMATON LAHJA!

Tai sitten monniset osaavat kieriä hiekassa, kun lapon akvaarion vedenvaihdon aikana hiekan pinnalle pohjalta. Eikö tämäkin ole uskomatonta! :o Monet eivät pysty ;) hyvin speciaalia.

Mielenkiintoni heräsi, miten olet opettanut kalasi kiemurtelemaan?

Vai mahdollisesti kärsiköhän hyvin korkeasta äänestä ja alkoi tekemään kuolemaa johon sitten kuoli? No vitsi vitsinä!

p.s viestini sisälsi sarkasmia. :) :D
98 L "Hei muru takki auki, täältä tulee hauki - joka susta tykkää"
-matokani-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Mun ensimmäinen taistelukala ui renkaan läpi kun toisella puolella oli ruokaa. Sitten se teki sitä jo muutenkin kun oli yhdistänyt tapahtumaan sen että saa ruokaa. Ei mitenkään ihmeellistä, mutta se oli hauskaa silloin 12-vuotiaana. Saman kalan kanssa leikin niin että laitoin pinnalle ruokahiutaleen ja puhalsin. Kala (Cameron) ui perässä ja syöksähtäen nappasi hiutaleen.

Nykyiset kalat ei osaa mitään erityistä. Ehkä kuitenkin se on ihan hauskaa, että ne tunnistaa mut selvästi. Jos joku muu menee akvaarion eteen, ne ei samalla lailla kerjää ruokaa kuin jos mä menen siihen. Jos menen akvaarion (kumman tahansa 180 l tai 317 l) eteen ja haluan näyttää jonkin ruokintatempun tai mitä tahansa jollekulle toiselle ja hän tulee myös akvaarion eteen, kalat eivät tule lasiin kiinni ja katsovat epäillen kauempaa (etenkin avainkirjoahvenet). Ne ovat ilmeisesti tottuneet siihen (kuten muutkin eläimeni), että olen täällä yleensä se ainoa ihminen ja kaikkia muita pitää jännittää ja pelätä (esim. toinen hamsterini ei suostu tulemaan terraariostaan ulos ollenkaan syliin, jos kämpässä on muita ihmisiä). Silloin kun olen täällä yksin, ei eläimillä ole tämmöistä käyttäytymistä. 317-litraisen kalatkin melkein hyppää syliin, kun laittaa ruokaa. Kansilasien välistä vaan roiskuu vettä lattialle ja usein myös silmälaseille :mrgreen: kun kalat syö vauhdikkaasti. Meni vähän OT. [:I]
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Meillä kiekkokalat tulee vedenvaihdon aikaan antaan työohjeita ja sähläämään käteni viereen kun imen letkulla hiekan pinnalta p*skaa...Eli ne siis käytännössä siivoavat itse kämppänsä pohjansa. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”