Kysymys otsikossa. en tullut ajatelleeksi, että riittääkö vanhan akvaarion valaistus, tai siis tarkemminottaen, saako valon jakautumaan tarpeeksi koko alueelle kahdella Lival Power 150:llä, vai onko laitettava vielä kolmas?
Tässä vaiheessa ei vielä kannata alkaa asiaa kokeilemalla selvittämään, koska paljon asioita on tehtävänä.
Riittääkö 2*150W monimetallit 2,5m altaaseen?
Valvoja: Moderaattorit
-
NesteHukka
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Riittääkö 2*150W monimetallit 2,5m altaaseen?
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Re: Riittääkö 2*150W monimetallit 2,5m altaaseen?
Noita sais olla 1 tai 2 lisää... Kunnon tehokkaan valokeilan leveys on n 60cm.
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
Ei millään riitä. Kolmekin on siinä ja siinä jos haluaa kasvattaa muutakin kuin levää.
-
VesiEläin
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Nestehukan "tuntien" allas olisi himmeä plekopainotteinen, joten varmaan ihan peruskasveja kasvattelet?
Meillä on 3 m ja 65 cm korkeassa altaassa 2 x 150W ja riittää varsin hyvin kriinumeille, plekoille ja ahvenille. Jos kasveja innostut kasvattelemaan niin kolme vois olla hyvä ja ne sitten vähän alemmas kun noi kaksi. Toki altaan korkeuskin vaikuttaa, mitä korkeampi allas, sitä enempi se syö valoa.
Meillä on 3 m ja 65 cm korkeassa altaassa 2 x 150W ja riittää varsin hyvin kriinumeille, plekoille ja ahvenille. Jos kasveja innostut kasvattelemaan niin kolme vois olla hyvä ja ne sitten vähän alemmas kun noi kaksi. Toki altaan korkeuskin vaikuttaa, mitä korkeampi allas, sitä enempi se syö valoa.
-
NesteHukka
- Advanced Member

Nyt täytyy kyllä sanoa, että kun sain valaisimet asennettua uuden altaan päälle, niin kyllä tämä valaistus mielestäni riittäisi ihan mihin vaan. tämä on plekoille jopa liian kirkas valaistus, mutta ne ovat ennenkin tottuneet. Näyttää kirkkaammalta mitä pienemmässä akvaariossa, johtuen varmaan siitä, että siinä oli syvyyssuunnassa 20 senttiä enemmän. En missään nimessä tarvitse enempää valoa tähän altaaseen. Just sopiva!
--
Otin sitten kuvan. No joo, eihän se allas ole edes vielä täynnä, mutta aika hyvin sitä valoa tuntuisi olevan.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... 1532764299
--
Otin sitten kuvan. No joo, eihän se allas ole edes vielä täynnä, mutta aika hyvin sitä valoa tuntuisi olevan.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... 1532764299
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Tätä samaa asiaa olen nyt täällä pohdiskellut ja kyselisin nyt, että miten aloittajan systeemi on toiminut? Itse haluaisin kasvejakin kasvatella, mutta ei kuitenkaan mitään suunnatonta viidakkoa.
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu.
Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa.
-Henry Miller-
Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa.
-Henry Miller-