Kun tekis mieli taputtaa eläinkauppiasta... otsaan

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-mouse-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Kun tekis mieli taputtaa eläinkauppiasta... otsaan

Viesti Kirjoittaja -mouse- »

Nonniin. Tämä kuuluu viesti osasto "nyt ketuttaa".

Kävinpäs tossa läheisessä eläinmarketissa ostamassa klovninuoliaiselle viisi kipaletta kavereita.
Iloisena kotiin päästyäni, oikein hyvä omatunto että nyt siellä on mini parvi. :mrgreen:

No aloittelija kun olen.

Piip ratiritirallaa , tarkemmin kavereita seuratessani huomasin että nämä nuoliaiset ovatkin touhunuoliaisia ja osa on klovneja. Ainaskin altaassa on nyt kaksi klovnia ja loput.

Mulla räjähtää pää. [}:)] Että sitä on tyhmä. Ja nyt kysymään Googletalta että mitenkäs nää kaverit tulee toimeen muun kalaston kanssa etc.

Seuraavan kerran kalashoppailulle lähtiessä , mulla on kannettava mukana ja AW auki.
300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja ;) Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.
jossula
Junior Member
Junior Member

Re: Kun tekis mieli taputtaa eläinkauppiasta... otsaan

Viesti Kirjoittaja jossula »

Mulle kävi tässä kuukausi sitten niin, että kävin ostamassa kaupan ainoat 2 helmimonnista pikkuparven jatkoksi, noh, huonolla valolla siellä katoin et juu on mitä sanottiinkin. Kotona katsois kunnon valossa et ei ku nämähän on leopardeja.. Ennen kun pussistakaan otin, soitin eläinkauppaan ja sanoin että tulen vaihtamaan kupareihin, kun niitäkin on meillä jo.
Kai soitit kauppaan ja kerroit erehdyksestä? Tai jos tapahtumasta ei ole aikaa, soitatko vielä? Uskoisin ainakin, että vaihtaisivat oikeaan lajiin tai jos ei enään oikeaa lajia ole, ottaisivat sinne ja antaisivat lahjakortin/muiden kalojen muodossa rahat takaisin..
60l kasviallas tulossa
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
-mouse-
Junior Member
Junior Member

Joo, no mähän otin ja rinpautin.
Mmutta kun ne, *kirosana* väittävät silti myyneensä mulle juuri hakemia otuksiani. Siis argh.

Ja mainitsivat vielä että "otetaan vastaan ilmatteeksi" ahaa jo no, sori kun just pistin 50 euroa menemään.

Okei olen raivonan. [}:)]

Ja kalat tarttee uuden kodin. Mutta tämä on ihan käsittämätöntä, joko ko. E-kaupan (ainut täälä päin) toiminta. Kyllä tiedän että vastuu on ( ja iso vastuu onkin ) ostajalla.

Säälittää akvaristi aloittelijat kuten minä, onneksi oli sen verran älliä pääs et en mennyt tikruja haalimaan. 8O

Noh, se läppäri ja AW. :mrgreen:

Löysin jo muuten muikuille uuden kodin. Pääsevät +400 porheltämään muiden kamujen jatkoksi. Onni kävi, tällä kertaa. ( ja ilmatteeksi annoin, periaate kysymy et en mitään palauttele tohon ko. eläinkauppaan. [}:)] )

--

Tarkennan vielä että olisivat ottaneet. Mutta kun eivät voi mennä harjoittelijan tekemään mokaan. HEI HALOO. syyttivät harjoittelijaa. Nyt tätä matamia sieppasee [}:)]
300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja ;) Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Jos saat eri lajia kuin mitä olet ostanut, on sinulla kuluttajansuojan takaama oikeus saada tuote vaihdetuksi oikeanlaiseen.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-mouse-
Junior Member
Junior Member

Amen.
Niin olisi, enpä tuotakaan tiennyt :roll:

No parvi on hyvässä kodissa nyt. Mut voi kun ketuttaa. Ei se raha... vaan ymmärätte varmaan ; tämä nillitys.
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Onko Kajaanista lopettanut se toinen pulju, olikohan Pohjolankadulla? Joskus talvella yritin sinne mennä, mutta eipä ollut vielä siihen aikaan auki ja muilla Kajaanin reissuilla ei sitten oikein ehtinyt käydä tarkistaan paikkaa.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tässä on yksi sellainen asia, joka tulisi huomioida. Miltei jokainen liike myy jossakin vaiheessa kalan jollakin ns. väärällä nimellä. Syynä siihen luultavasti voi olla se, että kala on tullut sillä nimellä tai myyjä ei tunne ko. kalaa. Muistan yhden seinäjokelaisen liikkeen väittäneen minulle korutetraa mustajuovarasboraksi...
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Satsuma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Mutta silloin otetaan vastuu ja korvataan, eikä aleta syyttämään harjoittelijoita/asiakasta jne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”