Loisia ja pahkapäitä

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Mandell-
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Loisia ja pahkapäitä

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

Hianoa mikä meidän allasta vaivaa? :(

Eli olin nii keskittyny tohon Hepuli onglemaan etten tarkkaillut muita kaloja ja tänään huomasin niillä tuossa kidusten "päällä" jotain valkoisia pisteitä. Loisia vai mitä? monneilla ja monnisilla näitä ei ole eikä Hepulilla 8O Mä en osaa sen tarkemmin selittää mutta kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
IMGP2897.JPG
IMGP2897.JPG (86.28 KiB) Katsottu 1310 kertaa
IMGP2884.JPG
IMGP2884.JPG (89.79 KiB) Katsottu 1310 kertaa
IMGP2844.JPG
IMGP2844.JPG (85.3 KiB) Katsottu 1310 kertaa
fisuja 148.JPG
fisuja 148.JPG (99.15 KiB) Katsottu 1310 kertaa
Voi ei huomasin juuri kun katsoin tuota vanhempaa kuvaa joka on alinna että sillähän on niitä jo tuossa :cry: tulipas huono omistaja olo kun en ole niitä aikaisemmin huomannut. No mutta jokatapauksessa toinen kysymys, MIKSI tuo pahka kasvaa koko ajan? ostin sen täysin ilman pahkaa ja ny se kasvattelee ahkerasti hirveää palloa :o onpa karsea olo kun kellään kultiksella ei ole asiat hyvin ..
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
amj
Starting Member
Starting Member

Re: Loisia ja pahkapäitä

Viesti Kirjoittaja amj »

Noi joilla on noita pisteitä kiduksissa, ovat ilmeiseti uroksia, koska noi pisteet tulevat sukukypsille uroksille. Hepuli taas on ilmeiseti naaras, ja sen takia sillä ei noita pisteitä ole.
-Mandell-
Member
Member

vau se oli uusi tieto :o mäkun olen koko ajan kuvitellut että nuo kaksi ovat uroksia ja sitten on vielä yksi pilkullinen (sen "loiset" näkyivät niin huonosti etten vaivautunut ottamaan kuvia) ja että se on naaras ja Hepulin mä nyt tiesinkin mutta ups 8O tuli äkkisempää tarvetta lisänaaraille jos Hepuli nyt selviää 8O
NoiR
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NoiR »

Kultakaloista sen enempää tietämättä muistelisin, että nuo pilkut kiduskansissa liittyisivät kalojen sukukypsyyteen tms.? Aikaisempaa keskustelua noista löytyy kyllä forumilta.
-Mandell-
Member
Member

joo no mulla ei ollut mitään tietoa, että merkkaavat sukukypsyyttä joten tietoa oli vähän hankala hakea, etenkin kun koko ajan oletin kyseessä olevan loiset :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”