Partiksen kurkun syönti?
Valvoja: Moderaattorit
Partiksen kurkun syönti?
Niin. Kuinka usein partikselle saa antaa kurkkua ja kuinka ison annoksen? Vai onko se suositeltavaa?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Partiksen kurkun syönti?
Kurkkua voipi antaa ihan niin paljon ku parta haluu syödä, kesäkurpitsa ja litistetyt pakasteherneet maistunee kans. Noilla herneillä ainakin kuulemma poikaset kasvaa parhaiten. Kurkku säilyy pilaantumatta akvassa useemman päivän, kurpitsa pilaantuu nopeammin, riippuu lämpötilasta. Kannattaa kokeilla mikä maistuu, monet partikset innostuu uudesta ruuasta vasta yön tultua eli aamuisin sitten näkee onko syöty vai ei. Löllöt/huononnäköiset kasvikset kannattaa poistaa akvasta koska pilaavat veden nopeasti.
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
320 l NPT-allas
Kuinka ison palan sitä voi antaa?
Miljis+ kirjoitti:Kuinka ison palan sitä voi antaa?
Nii mäkin kysysin tota samaa, kun mulla ainakin kurkku kellu heti pinnalla jos laittaa pienen palan...
Akvaariot <3
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
Semmosella n. sentin palalla voi aluksi kokeilla. Kurkun saa uppoamaan niin, että joko keittää tai mikrottaa sitä pari minuuttia ja nakkaa sitten akvaan TAI tökkää siihen lusikan tia haarukan kiinni jonka mukana se uppoaa. Sitten kun kurkku on syöty tai mennyt huonoksi voi haarukan/lusikan onkia altaasta pois. (Tai sitten se jää sinne vedevaihtoon asti ja vieraat ihmettelee miksi sulla on haarukka altaassa
)

itse olen laittanut noin sentin, puolentoista paksuisen palasen rautalangan päähän yksinkertaisella silmukalla, ja toisen pään mutkalle akvaarion sivuun. pysyy suurin piirtein piilossa ja on helppo nostaa pois, repäistä irti ja vaihtaa uuteen.
hoplaa.
Kiitos vinkeistänne 

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Siellä silmukassa voi yksi kaunis kerta olla jumiin jäänyt kala. Eli mieluummin kannattaa upottaa kaikki jollain läpipistettävällä kuin tehdä potentiaalisia surmanloukkuja - näitä on tapauksia joissa kala on jäänyt kiinni vihannesten kuorista muodostuneisiinkin renkaisiin syötyään itsensä pehmeämmän sisustan läpi. Siksi itse aina leikkaan kesäkurpitsaankin pienen halkion kuoreen.vokaali kirjoitti:itse olen laittanut noin sentin, puolentoista paksuisen palasen rautalangan päähän yksinkertaisella silmukalla, ja toisen pään mutkalle akvaarion sivuun. pysyy suurin piirtein piilossa ja on helppo nostaa pois, repäistä irti ja vaihtaa uuteen.
tietenkin leikkaan halkion ja laitan silmukan sellaiseksi, ettei siitä tule kala läpi.
hoplaa.
Laitoin kurkun palan, mutta en tiedä söikö sen partis vai kääpiönuoliaiseni, koska nekin näyttivät sitä nyhtävän :DD
-
- Junior Member
kiehautin mun kaloille kurkkua ja salaattia..kurkku ainakin kelpaa partiksille ja omenakotiloille..tosin uros partis ei suostu syömään ku huomasin että sillä on aikamoinen määrä poikasia pesäkolossa. saas nähdä kelpaako tuo salaatti kenellekkään