Kalastosuunnittelua neonsateenkaarikalaparven ympärille?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lion king
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Kalastosuunnittelua neonsateenkaarikalaparven ympärille?

Viesti Kirjoittaja lion king »

Oi, pakko jo alottaa ketju kun vihdoin taas saamassa akvaarion pystyyn ehkä lähikuukausina. <3 Vajaa pari vuotta oon ollut ilman akvaariota, ja aika tuskaa on ollut kun ei vaan ole pystynyt akvaa ottamaan...

Nyt siis kiikarissa 200-300 litranen kippo, jonne ehdottomasti haluan ainakin neonsateenkaarikaloja. Niitä mulla joskus isomman akvan aikaan oli, ja niihin tykästyin.

Neonsateenkaarikalojen ehdoilla mennään, eli pehmeä vesi, tehokas suodatus ja reilut vedenvaihdot, eli seuralaisten ois syytä olla samaa mieltä näistä asioista.

Lisäksi tahtosin parven myös pienempiä kaloja, mitäs ehdottelisitte? Ja niitten kans mimmosta määrää noita neonsateenkaarikaloja? Pohjakalaehdotelmia?
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kalastosuunnittelua neonsateenkaarikalaparven ympärille?

Viesti Kirjoittaja malawi »

Aina kun itse perustan akvaarion ja päätän ottaa jonkun pääkalan, suunittelen muut kaverin sen mukaan mitä sielä elinympäristöltä tulee. Silloin tietää että kaikki kalat saa oikeinlaista vedenarvot ja oikeat kaverit kämppäkavereiksi!
lion king
Junior Member
Junior Member

Eääh, ^innostuin jo biotooppi-ajatuksesta, mutta kun ei tuolla suunnalla oikein ole mitään muita kun sateenkaarikaloja, enkä halua pelkkiä niitä. :roll: Vietin siis koko eilisillan ja tän päivän asiaa tutkaillen...

Mikä pieni parvikala pärjää vilkkaan neonsattarin kaverina? Monista tetroista sanotaan että vain rauhalliseen seuraan, entä pikkuset rasborat?
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

muista kun sateenkaarikala on aikuinen se popsii tetroja esim, neon, kardinaali. Näin youtubeissä videon siitä. Aika yllättänyt olin.
lion king
Junior Member
Junior Member

^Whoot, ootko nyt ihan varma että oli neonsateenkaarikala (englanniksi dwarf rainbowfish, eli sekin kuvaa sen kokoa hyvin...)? Eihän semmosen aikuisen suu edes aukee niin isoks että neontetra sinne mahtuis? :o 8O
Linkkiä videoon?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”