Huhhu, katsos tätä!
Valvoja: Moderaattorit
Re: Huhhu. katsos tätä!
No hyi.. Toivottavasti kukaan ei oikeasti laita kaloja tuonne pysyvästi mutta toivossa on hyvä elää, meitä kun on joka lähtöön.. Samanlainen taisto kun tämä meidän ukko ja en kyllä muutenkaan laittaisi taistoa alle 60l akvaarioon, isompikin saisi olla kyllä..
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
No ei aikuiselle pysyväksi asunnoksi, mutta junioreitten kasvatukseen passeli. Kyllä tossa aikuinenkin asustelee väliaikaisesti, vakka mieluummin saisi olla matalampi ja pohja-alaltaan isompi tuossa litra määrässä. Periaatteessa 10+ litraa kelpaa jo vakkari asunnoksi, 20+ litraa alkaa olemaan jo deluxe hommia. Tämä on luonnollisesti aihe jossa on erilaisia mielipiteitä perinteisesti, en itse ainakaan koe olevani eläinrääkkääjä vaikka olen tätä mieltä. Asenne pakkaa muuttua kun noiden kanssa harrastaa aikansa, terveyden kannalta tuo litra määrä on vain yksi asia monista. Huom en kaiva verta nenustani, kunhan esitän eriävän mielipiteen.

-
- Advanced Member
Kyllähän siinä taistelulala varmaan elää mutta mikä elämä se on. Mulla on taisto 450 litraisessa, se ui allasta edes takaisin pitkin päivää. En voisi kuvitella että laittaisin sen tollaseen 2 litraiseen. Ihan kudetus mielessäkin toi on kiduttavan pieni. Mutta te jotka viljellätte niitä varmaan ootte ihan eri mieltä.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Mahdoitteko lukea tuon kuvan alla olevan tekstin? "vaikka kalan siirtoon tai viljely käyttöön"
Mun mielestä myyjä ihan asiallisen ilmoituksen on laatinut lukutaitoisille ihmisille.
ja jos tuotteen nimi on taistelukalan nanoakvaario, niin se täytyy sillä nimellä ilmoittaa, Mun käsityyksen mukaan kauppanimiä ei myyjä saa omiin nimiin muutella. Noita näkee paljon eläinkaupoissa akvaarion reunoilla roikkumassa ja kala sillä sisällä, ja juurikin sen takia, että eivät tappaisi toisiaan.
Mun mielestä myyjä ihan asiallisen ilmoituksen on laatinut lukutaitoisille ihmisille.
ja jos tuotteen nimi on taistelukalan nanoakvaario, niin se täytyy sillä nimellä ilmoittaa, Mun käsityyksen mukaan kauppanimiä ei myyjä saa omiin nimiin muutella. Noita näkee paljon eläinkaupoissa akvaarion reunoilla roikkumassa ja kala sillä sisällä, ja juurikin sen takia, että eivät tappaisi toisiaan.
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Mulla on tuollainen ja toimii mainiosti siirto+kuvaus kippona taistiksille
.
Mut tuon kokoisessa ei voi kudettaa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
Ei voi kudettaa, se on selvää. Ellei ole koko ajan paikalla, koiras repii naaraan hengiltä. Mutta voisi ajatella, että heti kuoriutumisen jälkeen siirtäisi poikaset tuollaiseen vähäksi aikaa kasvamaan.narm kirjoitti:Mulla on tuollainen ja toimii mainiosti siirto+kuvaus kippona taistiksille.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Jos onkin laatinut ilmoituksen lukutaitoisille ihmisille niin itse ei näytä olevan kirjoitustaitoinen. On nimittäin sen verran järisyttävää yhdyssanojen käyttöä/käyttämättäjättämistä. Nykyään ihmetyttää kun ei ns. virallisissakaan yhteyksissä osata kirjoittaa suomea edes auttavasti.urpojaturbo kirjoitti:Mahdoitteko lukea tuon kuvan alla olevan tekstin? "vaikka kalan siirtoon tai viljely käyttöön"
-
- Advanced Member
Mutta asia tuli ymmärretyksi... Kaikki eivät hallitse yhdyssanoja ja kieliopin hienouksia. Esim. lukihäiriöstä kärsivät saavat todella pistää kaiken peliin, jotta saavat edes jonkin moisen sepustuksen paperiin/ruudulle.. Ei kiusata ihmisiä heidän heikkouksistaan!Turso kirjoitti:Jos onkin laatinut ilmoituksen lukutaitoisille ihmisille niin itse ei näytä olevan kirjoitustaitoinen. On nimittäin sen verran järisyttävää yhdyssanojen käyttöä/käyttämättäjättämistä. Nykyään ihmetyttää kun ei ns. virallisissakaan yhteyksissä osata kirjoittaa suomea edes auttavasti.urpojaturbo kirjoitti:Mahdoitteko lukea tuon kuvan alla olevan tekstin? "vaikka kalan siirtoon tai viljely käyttöön"
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
Ei kiusata ei. Lukihäiriö on asia erikseen mutta jos käyttää tekstiä kaupallisiin tarkoituksiin niin antaisi pikkaisen ammattimaisemman (ja luotettavamman) kuvan jos kirjoittaisi oikein. Lukihäiriöisten kannattaisi tällaisissa tapauksissa kirjoituttaa tekstinsä jollain muulla. Keskustelupalstoilla asialla ei liene niin kovin suurta merkitystä.urpojaturbo kirjoitti:Mutta asia tuli ymmärretyksi... Kaikki eivät hallitse yhdyssanoja ja kieliopin hienouksia. Esim. lukihäiriöstä kärsivät saavat todella pistää kaiken peliin, jotta saavat edes jonkin moisen sepustuksen paperiin/ruudulle.. Ei kiusata ihmisiä heidän heikkouksistaan!Turso kirjoitti:Jos onkin laatinut ilmoituksen lukutaitoisille ihmisille niin itse ei näytä olevan kirjoitustaitoinen. On nimittäin sen verran järisyttävää yhdyssanojen käyttöä/käyttämättäjättämistä. Nykyään ihmetyttää kun ei ns. virallisissakaan yhteyksissä osata kirjoittaa suomea edes auttavasti.urpojaturbo kirjoitti:Mahdoitteko lukea tuon kuvan alla olevan tekstin? "vaikka kalan siirtoon tai viljely käyttöön"
-
- Advanced Member
Kyl mäkin oon henkilökohtaisesti sitä mieltä, että nuo kaupalliset ja julkiset sivustot ja nettikaupat pitäisi olla ihan ammattimaisia ja hyvän maun mukaisia kaikin puolin. Onhan kauppojen mainoksetkin ihan mainostoimistojen laatimia ja kaikin puolin oikein. Netti on tulevaisuudessa kasvava kauppapaikka, ja myyhän nuo nettifirmatkin paremmin, kun sivustot on siistit, asialliset ja helppolukuiset. Luulenpa vain, että tässä on kyseessä autotallifirmaa pyörittävä ihminen, joka iltaisin kiirreessäkin laatii näitä sivustojaan... Siinä ei varmasti edes ajattele oikeinkirjoitusta...
Ja keskustelupalstoilla minä en ainakaan ehdi sanatulvassasni ajatella tuliko sana oikein vai väärin kirjoitettua... joskus jopa huomaan, et oho, toi ei oo yhdyssana, mutta menkööt.
Ja keskustelupalstoilla minä en ainakaan ehdi sanatulvassasni ajatella tuliko sana oikein vai väärin kirjoitettua... joskus jopa huomaan, et oho, toi ei oo yhdyssana, mutta menkööt.

1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
Juuri näin, tuota ajoin takaa että kun kirjoittelee nuo ilmoituksen miten sattuu, on helposti huomattavissa että kyseessä on ns. autotallifirma, mikä taas aiheuttaa pientä epäilyä sen suhteen että kannattaneeko tilata. Ainakin toimitusajat tuppaavat olemaan noissa firmoissa kohtuullisen pitkiä kun tilaavat ensin tukusta ja vasta sitten toimittavat eteenpäin. Tuolta kyseiseltä sivulta katselin esimerkiksi Eheim Classic 2217:n hintaa kun satun olemaan sellaisen tarpeessa ja hinta oli kohtuullisen suolainen. Tästä päättelen että tämä myyjä tilaa sen ensin jostain verkkokaupasta ja toimittaa sitten asiakkaalleen ja kun voittoa on saatava, muodostuu hinta aika tolkuttomaksi. Nyt tosin alkaa mennä jo "hivenen" off topiciksi.urpojaturbo kirjoitti:Kyl mäkin oon henkilökohtaisesti sitä mieltä, että nuo kaupalliset ja julkiset sivustot ja nettikaupat pitäisi olla ihan ammattimaisia ja hyvän maun mukaisia kaikin puolin. Onhan kauppojen mainoksetkin ihan mainostoimistojen laatimia ja kaikin puolin oikein. Netti on tulevaisuudessa kasvava kauppapaikka, ja myyhän nuo nettifirmatkin paremmin, kun sivustot on siistit, asialliset ja helppolukuiset. Luulenpa vain, että tässä on kyseessä autotallifirmaa pyörittävä ihminen, joka iltaisin kiirreessäkin laatii näitä sivustojaan... Siinä ei varmasti edes ajattele oikeinkirjoitusta...
-
- Advanced Member
Menee offtopikiksi, mutta tuon firman mainoksestahan me puhutaan..
Tuolta olen tilannut jotain kasveja ja vedenparannus aineita, yhden ilmapumpun ja jotain muuta sälää...
On kyl mukava myyjä ja nopea toimitus. Vedenparannus aineissa säästän 50% kun oon tuolta tilannut meidän pikku puljun hintoihin nähden. Kasviravinteet on tullut otettua pet´s friendsistä, juuri samasta syystä + kun meidän kaupasta ne on loppu, niin niitä saakin sit ootella (meillä on tosi pieni pulju ja ne tilaa tyyliin joka toinen tiistai).
Aquaristic. comista/netistä vai mikä se nyt olikaan ja zooplussalta sais varmaan halvemmalla, mut toi firma toimii nopeasti ja on luotettava, niin oon sit sieltä tilannu.
Esim. niistä ilmapumpuista meilasin ekaks, että kuin pitkää toimitus aikaa on luvassa. Meili tuli melkein heti takaisin, että varastossa on mallia sitä ja sitä.. ja se mun haluamani malli löytyi heti, joten pistin tilauksen sisään. Mutta joo, ulkosuodatin tulee mullekin zooplussalta, hinta on sen verran kilpailukykyisempi...
Kaikenlaisiin autotalli yrityksiin kuitenkin suhtaudun varauksella, mutta pet´s friends oli kuitenkin sen verran satsannut sivuihin ja niitä seuranneena huomasin, että päivittelee niitä tosi ripeään tahtiin, joten uskaltauduin kokeilemaan. (vaikkakin useinpien kasviravinne ym. esittelyteksti on automaatin kääntämiä ja käännökset aika hassuja)...
Tuolta olen tilannut jotain kasveja ja vedenparannus aineita, yhden ilmapumpun ja jotain muuta sälää...
On kyl mukava myyjä ja nopea toimitus. Vedenparannus aineissa säästän 50% kun oon tuolta tilannut meidän pikku puljun hintoihin nähden. Kasviravinteet on tullut otettua pet´s friendsistä, juuri samasta syystä + kun meidän kaupasta ne on loppu, niin niitä saakin sit ootella (meillä on tosi pieni pulju ja ne tilaa tyyliin joka toinen tiistai).
Aquaristic. comista/netistä vai mikä se nyt olikaan ja zooplussalta sais varmaan halvemmalla, mut toi firma toimii nopeasti ja on luotettava, niin oon sit sieltä tilannu.
Esim. niistä ilmapumpuista meilasin ekaks, että kuin pitkää toimitus aikaa on luvassa. Meili tuli melkein heti takaisin, että varastossa on mallia sitä ja sitä.. ja se mun haluamani malli löytyi heti, joten pistin tilauksen sisään. Mutta joo, ulkosuodatin tulee mullekin zooplussalta, hinta on sen verran kilpailukykyisempi...
Kaikenlaisiin autotalli yrityksiin kuitenkin suhtaudun varauksella, mutta pet´s friends oli kuitenkin sen verran satsannut sivuihin ja niitä seuranneena huomasin, että päivittelee niitä tosi ripeään tahtiin, joten uskaltauduin kokeilemaan. (vaikkakin useinpien kasviravinne ym. esittelyteksti on automaatin kääntämiä ja käännökset aika hassuja)...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: tampereen akvaario seura
Pets`Friends vastaa!
Ensin alkuun sen verran, että kärsin keskivaikeasta lukihäiriöstä.
Mut eiköhän se ilmoitus tekstin sisältö kuitenkin tule selväksi teksteistä vaikka
sielä jokunen yhdyssana virhe olisikin joukossa!
Eiköhän kuitenkin keskitytä olennaiseen ja käydään lailista ja rehellistä kaupankäyntiä
suhteellisen edullisilla hinnoilla.
Eheim suodatin hinnasta sen verran valoitan asiaa.
Tilaan Eheim:it Amazon tukusta, joka on ainoa Eheimin maahantuoja suomessa.
Eheimin tukku hinnat ovat lähes samat kuin esim:saksan verkkokaupoista tilattuna.
Kuten kaikkien pitäisi ymmärtää, että päälle tulee rahti, kirjanpito, mainoskulut, verot, palkat ym.ym .
Siten hinta valitettavasti nousee niin kovaksi, että tukkuporras tappaa suomen myynin kovalla
tukkuportaan hinnalla.
Taistelukala nano allas on tarkoitettu kalojen tilapäiseen säilyttämiseen, EI vakituiseen säilytykseen.
Allasta käytetään euroopassa ja muualla kalanäyttelyssä hetkelliseen säilytykseen.
Olen myös tiedustellut ostaa eheimiä suoraan saksasta, mutta ne ei sitä myy ohi tukkuportaan kun niillä
on sopimukset maahantuonnista
Ensin alkuun sen verran, että kärsin keskivaikeasta lukihäiriöstä.
Mut eiköhän se ilmoitus tekstin sisältö kuitenkin tule selväksi teksteistä vaikka
sielä jokunen yhdyssana virhe olisikin joukossa!
Eiköhän kuitenkin keskitytä olennaiseen ja käydään lailista ja rehellistä kaupankäyntiä
suhteellisen edullisilla hinnoilla.
Eheim suodatin hinnasta sen verran valoitan asiaa.
Tilaan Eheim:it Amazon tukusta, joka on ainoa Eheimin maahantuoja suomessa.
Eheimin tukku hinnat ovat lähes samat kuin esim:saksan verkkokaupoista tilattuna.
Kuten kaikkien pitäisi ymmärtää, että päälle tulee rahti, kirjanpito, mainoskulut, verot, palkat ym.ym .
Siten hinta valitettavasti nousee niin kovaksi, että tukkuporras tappaa suomen myynin kovalla
tukkuportaan hinnalla.
Taistelukala nano allas on tarkoitettu kalojen tilapäiseen säilyttämiseen, EI vakituiseen säilytykseen.
Allasta käytetään euroopassa ja muualla kalanäyttelyssä hetkelliseen säilytykseen.
Olen myös tiedustellut ostaa eheimiä suoraan saksasta, mutta ne ei sitä myy ohi tukkuportaan kun niillä
on sopimukset maahantuonnista
Pets Friends Akvaario tarvikkeiden erikoisliike.
http://www.petsfriendsshop.com
http://www.facebook.com/groups/296625923743326/
http://www.petsfriendsshop.com
http://www.facebook.com/groups/296625923743326/
-
- Advanced Member
juuri näin! Asia siältö tulee ilmi! Mulla on perhepiirissä lukihäiriöisiä immeisiä ja heitä seureillessa on ihan sama, millainen pilkku virhe tulee. suurta iloa tuottaa kun näkee ne onnistuneet lauseet virheineen, kun saa edes selvää siitä, mitä on yritetty sanoa! Jokainen osaa ostaa ilman suurta taidetta näitä tuotteita. Hienot sivut ja selkeet, minulle tekee sellainen jo vaikutuksen! Isommassa mittakaavassa, kun resurssit ei enää riitä nettikaupat käyttävät ostopalveluita sivujen laadinnassa. mutta pienillä firmoilla se syö leivästä palasen ja näkyy hinnoissa.
Jatka hienoa kaupankäyntiäsi!!!
Muoks* Räikeämmät kirjoitusvirheet
(sattuuhan sitä)
Jatka hienoa kaupankäyntiäsi!!!
Muoks* Räikeämmät kirjoitusvirheet

1000 litraa vesivahinkoa
-
- Elite Member
MUistuupa mieleen tuosta "akvasta" kuva yhdessä vanhassa akvaariomaailman lehdessä, jossa oli kuva missä taistelukala oli laitettu
semmoseen pyrypalloon.
semmoseen pyrypalloon.