Elikkä taistelukalojen evien päistä on väri lähteny kokonaan. Mikä voisi olla syynä tähän?
Minulla on akvaariossa tuon lisäksi partamonni ja 2 piikkisilmää. Voisiko joku noista olla syypää?
Tuskin on allaskaverien syytä. Ehkä se teoriassa on mahdollista, että evistä paloja lähtisi, jos taistelukala makailee pohjalla ja joku pohjakala niistä nappaa. Mutta että väri pakenisi tästä syystä...ei tunnu todennäköiseltä. Enemmänkin arvelisin, että syynä on liian kylmä vesi tai väärät vesiarvot. Onhan lämpötila jotain 26-27? Millaiset vesiarvot ovat muuten?
Joo vesi on ollu tossa 24-25 pitäs varmaan iskee lämmitin altaaseen nostamaan hiukan lämpötilaa. Ja ph on 7 aika tasan kovuuskovuus on jotain 10 paikkeil. Nitriittiejä ja muita en pysty tähän hätään mittaamaan ku ei oo litkui, mutta luulen että lämpötilan muutos auttaa asiaan.
Kiitos neuvosta
Niin kerro ihmeessä, miten hieman lämpimämpi auttoi. Kyllä se taisto varmaan siinä pH-seiskan pinnassakin ihan hyvin voi. Esimerkiksi Fishbase http://www.fishbase.org antaa alueeksi 6.0 - 8.0. Itse olen pitänyt niitä lievästi happamassa, eli noin 6.7-6.8.