Tummapohjainen akvaario? Onko oleellista?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
elli-roosa
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Tummapohjainen akvaario? Onko oleellista?

Viesti Kirjoittaja elli-roosa »

Olen pohtimassa värikästä pienehköä kalaa, mielellään sinistä tai punaista (mutta ei sekoitusta :), ehkä keltaista ). Miltei kaikissa näyttäisi olevan suosituksena tummapohjainen akvaario. Ja meillä on tietysti hyvin vaalea. Onko tällaisella asialla oikeasti väliä jos kalat ei edes näe värejä? Ehkä sitten kun se jokapaikassa mainitaan...

Mustatetraa aiotaan ottaa parvi ja lisäksi haluaisin sitten joitain värikkäämpää piristykseksi. Mutta esim sinineontetrat, suppusuut, rasborat... aina vaan pitäisi olla tumma pohja.

P.S. eihän mustatetra syö mitään pieniä sinttejä?
waldo
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Tummapohjainen akvaario? Onko oleellista?

Viesti Kirjoittaja waldo »

Tummapohjaisessa akvaariossa erityisesti parvikalat eivät ole niin arkoja joten suosittelen tummahkoa pohjaa tai vaihtoehtoisesti paljon kasveja, kantoja, kiviä yms. , mutta ns. hiekkalaatikko hiekassa esim. bilteema kalat eivät ole niin arkoja. Itse vaihdoin lähes valkoisesta sorasta ruskeaan ja varsinkin neontetrat eivät enään ole arkoja :D
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Tummapohjainen akvaario? Onko oleellista?

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa mustatetrojen kanssa vaalealla pohjalla, eivät ole niin nirppanokkia. Eikä ne nyt sinttejä syö, mutta kuulemma voivat porukkana pistää esim. vähän erinäköiseksi kokemansa taiston hiljaiseksi.
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”