Eheim Professionel 3 600

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mso
Starting Member
Starting Member

Eheim Professionel 3 600

Viesti Kirjoittaja mso »

Hankin ko. suodattimen vuodenvaihteessa ja en ole oikein tyytyväinen hankintaani. Suodatinta pitää puhdistaa paljon useammin kuin aikaisemmin käytössä ollutta Eheim Professionel II 2026. Kalojen määrässä ja ruokinnassa ei ole tapahtunut muutosta. Minua kiinnostaa ovatko muut käyttäjät tyytyväisiä vai narisenko turhasta?
Elämä on 10-prosenttisesti sitä miten elää
ja 90-prosenttisesti sitä miten sen ottaa.
-tombba-
Member
Member

Re: Eheim Professionel 3 600

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Mulla on ollut nyt vuoden verran käytössä tuo proffa 3 2075 suodatin. Heti ensimmäisenä päivänä siitä lähti kävelemään se hienosuodatuslevy ja se korvaantui keskikarkealla mattosuodattimen palasella. Pyörittää minulla 270 litraista allasta jossa kalastoa kuitenkin reippaanlaisesti. Vuoden aikana olen tuon kerran joutunut putsaamaan. Nyt se on tuossa jauhanut taas viimeiset 4kk eikä vielä ole huomattavissa virtauksen heikkenemistä. Eipä ole juurikaan pahaa sanottavaa tuosta ollut tähän mennessä vaikka vähän alitehoiselta tuo moottori tuossa tuntuukin loppupeleissä. Proffa 2 sarjaan en pysty vertaamaan tuota, kun sellaisia ei ole tullut omistettua. Niin ja ne mechpro mustat muovipötkylät vaihdoin heti alkuunsa seran siporaxiin.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Re: Eheim Professionel 3 600

Viesti Kirjoittaja Substral »

Massoistahan se huoltoväli ensisijaisesti riippuu.. Pönttö täyteen isohkoa raetta tai putkea, eikä varmasti tukkeudu ihan lähivuosina. Hieman tiheämpää vaahtomuovia tai vanua, ja huoltoväli tippuu ikävästi alle puolen vuoden. Täällä on 2028 ja 2078, eikä kummastakaan varsinaista pahaa sanottavaa ole. Huoltoväli on ollut 11kk, vaikka virtaus ei ole vielä heikentynyt huonoksi. Likaa löytyy vaikka ja kuinka, mutta tukossa eivät ole. Ihan hyviä vehkeitä, kun ei stressaa tai säädä liikaa.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”