Koko: 89 litraa
Kalasto:
2 leväbarbia (täysi kasvuisia ja vaan 7 cm)
6 mustatetraa
3 miljoonakalaa (alkaneet kuolla pikku hiljaa sukurutsauksen takia enkä aio ostaa lisää.)
2 partamonnia + niiden poikaset (tiedän että noi kaks aikuistakin on jo liikaa mutta kun ei oo ketään kuka ottais eikä äiti ja isä halua että ne lopetetaan kun on kerran otettu niin hyvä koti on tarjottava loppuun asti -ja samaa mieltä minäkin olen)
3 leopardimonnista (Parvee pitäis varmaan kasvattaa)
Veden vaihdan kerran viikossa (1/4 tai 1/3). Käytän vaihdoissa veden parannus ainetta.
Suodatin: fluval 2
Lämmitin löytyy mutten muista nimeä.
Jos hävitän miljoonakalat ja ylimääräiset monnit voisinko otta pienen parven neon- tai kardinaalitetra parven (6-8 kpl)? +se monnis-parven lisäys kolmella?
Paljonko ne maksaa kappaleelta?
Edit: Taitaa kuulua paremmin Alkeet - osastoon. Pehis
Muokattu - anu on 10/03/2002 18:35:41
Muokattu - anu on 10/03/2002 18:40:00
Mitä mun akvaariolle pitäis tehdä?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Viesti:
Eivät nuo leväbarbit täysikasvuisia ole, vaan joko puolikasvuisia tai kitukasvuisia. Kyllä kunnon levis kasvaa helposti vähintään 10-senttiseksi, sopivissa oloissa 15-senttiseksikin. Ja oletko varma että sukurutsa tappaa miljoonakalojasi, eikä hapan tai pehmeä vesi? Mutta syystä riippumatta on hyvä, että ne lähtevät.
Jos luovut leväbarbeista ja partamonnien poikasista, voit ottaa 3-4 monnista lisää. Mielestäni näin pieneen ei kannata ottaa toista pienten parvikalojen parvea, vaan mustatetrat ja monniset saavat riittää.
Jos luovut leväbarbeista ja partamonnien poikasista, voit ottaa 3-4 monnista lisää. Mielestäni näin pieneen ei kannata ottaa toista pienten parvikalojen parvea, vaan mustatetrat ja monniset saavat riittää.
Jäin miettimään lukiessani, että voiko miljoonakalat kuolla sukurutsaukseen. Sillä itselläni on ollut samoja miljoonakaloja
yli 10 vuotta. Lisääntyvät ja elävät eloisasti "sukurutsauksesta" huolimatta.
Tuli mieleen oma akvaarioharrastukseni aloitus, kun puhuit vedenvaihdosta. Et maininnut että käytätkö siinä yhteydessä "pohjaimuria" Itse tein aikoinaan virheen kun jätin pohjan puhdistamatta ja kaloja kuoli paskaisen pohjan ja huonontuneiden vesiarvojen takia.
Leopardimonnisten hinta n. 6-7 euron paikkeilla kappale.
Jos meinaat tehdä kalasto uudistuksia niin kannattaa kysyä akvaarioliikkeestä jos ottaisivat vastaan partiksia euron kappale tai sitten aivan ilmaiseksi, jos kerran niistä eroon haluat.
Muokattu - Hesze on 12/03/2002 11:03:20
yli 10 vuotta. Lisääntyvät ja elävät eloisasti "sukurutsauksesta" huolimatta.
Tuli mieleen oma akvaarioharrastukseni aloitus, kun puhuit vedenvaihdosta. Et maininnut että käytätkö siinä yhteydessä "pohjaimuria" Itse tein aikoinaan virheen kun jätin pohjan puhdistamatta ja kaloja kuoli paskaisen pohjan ja huonontuneiden vesiarvojen takia.
Leopardimonnisten hinta n. 6-7 euron paikkeilla kappale.
Jos meinaat tehdä kalasto uudistuksia niin kannattaa kysyä akvaarioliikkeestä jos ottaisivat vastaan partiksia euron kappale tai sitten aivan ilmaiseksi, jos kerran niistä eroon haluat.
Muokattu - Hesze on 12/03/2002 11:03:20
quote:
En tiedä kuolevatko kalat sukurutsaukseen mutta olen kuullut että niistä tulee heikompia. Mutta sehän on valitettava tosiasia että niitä sieltä joskus kuolee...
Minä kirjoitin aiheen "Ominaisuuksien periytyminen" alla seuraavaa:
quote:
Olen joskus tullut ajatelleeksi, että monet laittavat ko. vian näiden suht pitkälle jalostettujen lajien väitetyn sisäsiittoisuuden piikkiin, koska toinen vaihtoehto on myöntää pitävänsä lemmikkejään huonoissa oloissa. Siksi siis tätä "se on perinnöllistä" -selitystä kuulee niin usein, eikä tuo ehkä todennäköisempi syy saa jalansijaa.
Tuossa threadissa kyse oli millisten selkärankavioista, mutta sopimaton vesi aiheuttaa varmasti myös sellaisia terveysongelmia, jotka eivät näy päällepäin.
Jos olet pitänyt milliksiä vääränlaisessa vedessä (kuten muusta kalastostasi päättelisin), minusta on aika kaukaa haettua nimetä sukurutsa kuolinsyyksi. Huonossa vedessä kala kuin kala jää lyhytikäiseksi. Eri juttu olisi, jos milliksesi kuolisivat optimiolosuhteissa.
Sen verran jatkaisin aiempaa ajatustani, että ilmeisesti tuo synnyttävien into lisääntyä sopimattomassakin vedessä vahvistaa käsitystä siitä, että ongelma on jossain muualla kuin huonossa vedessä. Useimmat kalat kun eivät pukkaa poikasia kuin oikeissa olosuhteissa.
t. Kati
Muokattu - kati on 12/03/2002 16:12:05
En tiedä kuolevatko kalat sukurutsaukseen mutta olen kuullut että niistä tulee heikompia. Mutta sehän on valitettava tosiasia että niitä sieltä joskus kuolee...
Minä kirjoitin aiheen "Ominaisuuksien periytyminen" alla seuraavaa:
quote:
Olen joskus tullut ajatelleeksi, että monet laittavat ko. vian näiden suht pitkälle jalostettujen lajien väitetyn sisäsiittoisuuden piikkiin, koska toinen vaihtoehto on myöntää pitävänsä lemmikkejään huonoissa oloissa. Siksi siis tätä "se on perinnöllistä" -selitystä kuulee niin usein, eikä tuo ehkä todennäköisempi syy saa jalansijaa.
Tuossa threadissa kyse oli millisten selkärankavioista, mutta sopimaton vesi aiheuttaa varmasti myös sellaisia terveysongelmia, jotka eivät näy päällepäin.
Jos olet pitänyt milliksiä vääränlaisessa vedessä (kuten muusta kalastostasi päättelisin), minusta on aika kaukaa haettua nimetä sukurutsa kuolinsyyksi. Huonossa vedessä kala kuin kala jää lyhytikäiseksi. Eri juttu olisi, jos milliksesi kuolisivat optimiolosuhteissa.
Sen verran jatkaisin aiempaa ajatustani, että ilmeisesti tuo synnyttävien into lisääntyä sopimattomassakin vedessä vahvistaa käsitystä siitä, että ongelma on jossain muualla kuin huonossa vedessä. Useimmat kalat kun eivät pukkaa poikasia kuin oikeissa olosuhteissa.
t. Kati
Muokattu - kati on 12/03/2002 16:12:05
No ehkäpä mä oon sitten niin kehno akvaarion hoitaja että tapan kaloja... Muita kaloja mulla ei koskaan oo kuollutkaan paitsi yksi leväbarbi kun se hyppäsi pois...
No, vesi arvoja en ainakaan rupea muuttamaan, hävitän ne kuitenkin. Tää naaras mikä mulla on on kyllä niin sisukas että se ajaa urokset pois mennen tullen nää miljoonakalat mitkä multa on kuollu on ollu kaikki uroksia...ties vaikka olis kuollu puutteeseen...
Muokattu - anu on 15/03/2002 20:11:21
No, vesi arvoja en ainakaan rupea muuttamaan, hävitän ne kuitenkin. Tää naaras mikä mulla on on kyllä niin sisukas että se ajaa urokset pois mennen tullen nää miljoonakalat mitkä multa on kuollu on ollu kaikki uroksia...ties vaikka olis kuollu puutteeseen...
Muokattu - anu on 15/03/2002 20:11:21