Tuusulan akvaristit

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rajuriivio
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Tuusulan akvaristit

Viesti Kirjoittaja rajuriivio »

Minusta olisi hauska tietää paljonko kotikylällä on akvaarioharrastajia :D Muutamaan (Valde ja Robbary) olen täälä ihan "vahingossa" törmännyt, mutta kai meitä nyt enempikin on?
Itse asustan paljuineni täälä pohjoisessa Tuusulassa. Pyttyjä porisee tällähetkeä viisi. n. 240l hammaskarppiallas+sekalainen joukko monnisia ja partaimumonni,; 200l seuraario, jossa 2 valkoista keskenkasvuista valkoista lehtikalaa, 4 aivan pienen pientä lehtikalaa, 9 kerritetraa (niitä sinisempiä), 10 timanttitetraa, vanharouva partaimumonnimonni+ sekalainen joukko monnisia; vauva kultkaloja 200l pytyssä (pääsevät kyllä isompaan, jahka kasvavat),kaverinaan 2x partaimumonni,sukarapuja ja 2x omppukotilo;128l purnukka, jossa molleja ja pohjalla venetzuelan monnisia, black venetzueloja ja hepomonisia ja n.80 l purkki jssa elelee 8kpl helmimonnisia, joille kaveriksi menossa 4 lisää tuolta hammaskarppilasta kunhan jaksan jahdatane sieltä kiinni..
Sellainen seurakunta täälä...
Harrastajana olen varsin tuore. Eka purkki oli tuo 128l punukka, josta seuraarion väsäsin, mutta homma levisi taas vähän käsistä. Ukko hurahti mukana, joten rajoittava asia on vain raha ja neliöt..
valde
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Tuusulan akvaristit

Viesti Kirjoittaja valde »

Tuusulassa asutaan.

Akvaarioharrastus on ollut voimissaan suunnilleen kymmenen vuoden ajan. Parhaimmillaan akvaarioita on ollut neljä ja kaikenlaisia kaloja on tullut harrastettua.

Tällä hetkellä pystyssä on n. 750-litrainen kulma-allas, jossa on kasvamassa hieman agressiivisempien kirjoahventen edustajia:

- täplätilapiaparikutupari
- helmikirjoahvenkutupari
- saumakirjoahvenia
- pari sitruunakirjoahventa
- pari tiikerikirjoahventa (festae)

Myös muutama pleko ja ripsimonni altaasta löytyy, mutta ne jäävät kirjoahventen varjoon.

Kalasto voi kuulostaa hurjalta, mutta ne ovat vielä keskenkasvuisia. Akvassa on piiloja lukuisten suurten kantojen verran. Vesi suodattuu 8 kertaa tunnissa suodattimien läpi, joten suodatustehokin on tarpeeksi suuri.

Seuraavana haasteena on vaihtaa valaistus elohopeapurkauslampuista ledeihin. Pitää vain ensiksi saada myytyä nuo elohopealamput pois "roikkumasta".
Liiallista suodatustehoa ei ole olemassakaan...
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tavallaan itsekin olen, vaikka Turussa olen myös. Jokelassa on tällä hetkellä 6 allasta.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
rajuriivio
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja rajuriivio »

JukkaV kirjoitti:Tavallaan itsekin olen, vaikka Turussa olen myös. Jokelassa on tällä hetkellä 6 allasta.
Mitäs niissä Jokelan altaissa asustaa?
Hihih, hyvä tietää, että Turusta kulkeutuu varmaan mukanasi kaikenlaista tarpeellista [;)] Siis jos sillä suunnalla jotain tarpeellista myynnissä.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Voi voi, en kyllä raahaile itsekään juuri mitään. Oikea käteni on proteesi ja vasemmassakin kädessä on pikkuvikoja.

Altaissa uiskentelee paratiisikaloja, mustaraitatetroja, sihtimonnisia, kääpiöhammaskarppeja, pikkumonnisia, tummapiikkisilmiä, punapyrstötokia, keltabarbeja, rubiininbarbeja, kampaokamonni, ritarimonni, partamonni, punatetroja, lipputetroja ja kirsikkabarbeja.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
AnnaS
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja AnnaS »

Tuusulalainen sukarapuharrastaja ilmoittautuu! :D Neljä rapuallasta ja yksi taistomutteri, eikä enempää tule. Noissakin on jo ihan tarpeeksi hommaa usein toistuvine vedenvaihtoineen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”