Mistä kotilot tulee ja minkä vuoksi? Siis et johtuuko se jostain vesiarvoista tai jostain muusta?

Valvoja: Moderaattorit
No, ei ainakaan tässä tapauksessa (viisi kotiloa kuukaudessa) kannata pelotella niin, että pitäisi Flubenolia alkaa käyttämään. Jos kotiloista haluaa eroon kun niitä on vähän, niin poimimalla ne lähtevät. Ja juuri tuolla alunalla käsittelemällä eivät kotilot pääse kasvien mukana altaaseen, mutta pitää muistaa sitten tehdä juuri ohjeitten mukaan ja varoa herkimpiä kasveja, jotka tuosta käsittelystä saattavat ottaa nokkiinsa.marppa kirjoitti:Minulla oli ongelma kun akvaarioni valloittivat postitorvikotilot. 100l ongelma hävisi kun sinne muutti kääpiöpalloja. 380l ongelma on häviämässä flubenolin ansiosta. Kyseiset kotilot söivät sukupuuttoon intianvesitähdekkini. Jättivesitähdekki on harventunut huomattavasti ja on todella ruman näköinen sekä vallisnerioita on jyrsitty. Tämän vuoksi kun kotilot on saatu hengiltä uusin osan akvaarion kasveista ja kun ostan uusia kasveja käsittelen ne (en muista aineen nimeä jonka J. Järvi minulle kertoi) siten että mahdolliset kotilot kuolevat eikä kyseinen rumba ala alusta..
Minun kohdallani on siis käynyt niin että huolestuisin.