HUOM! Tunnistatko nämä plekot!

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

HUOM! Tunnistatko nämä plekot!

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Eli kaipailisin nyt hieman tarkempaa lajimääritystä kahdelle plekolle... Pahoittelen heti alkuun valokuvien huonoa laatua, mutta toivottavasti niistä saisi jotain selkoa.

Eli:
"Korupleko": maksoi liikkeessä peräti 79,90euroa. Myytiin minulle siis koruplekon nimellä.
"Tiikeripleko": maksoiliikkeessä 20euroa. Myytiin tiikeriplekon nimellä, mutta nimenperässä oli kysymysmerkki, eli kauppiaskaan ei ollut lajista täysin varma...

Kuvat löytyvät osoitteesta http://community.webshots.com/album/107409480LkUuKD

Olisi kiva, jos plekoille löytyisi tarkempi laji ja L-numero.... Mutta todellakin kuvat ovat epäselviä, eikä pyrstö/selkäevä näy kaikissa kunnolla!
KingLittle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

En itse ole mikään plekospesialisti, mutta täytyy sanoa että tuo "korupleko" muistuttaa enenmmän kuin vähän omassa tankissani polskivaa sokkeloplekoa L066. Toki voi olla että erehdyn koska oma kokemukseni ei riitä kovin tarkkaan ja tieteelliseen erittelyyn. :) Mutta käypä katsomassa planetcatfishistä tuon L066:n kuvia, ehkä osaisit itse sanoa ?
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

KingLittle: Sain käsiini erään sokkeloplekoista kertovan jutun hakukoneen avulla, ja täytyy myöntää että kuvaus sopii täysin omaan plekooni. Varsinkin nuo isot poskipiikki kimput (tuolla meitin yksilöllä ne on aika tuhdimman puoleiset).
Ana
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ana »

Arvaus:

"Korupleko" = L66 (kieltämättä hiukan rusehtava)
"Tiikeripleko" = L1 nuori yksilö (tästä olen aika varma, vielä aika kallis sellainen)

Kädessä nuo kalat ovat hiukan vaikeita tunnistaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”