Pikkukirsikkatetrojen hoito

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-RonjaW-
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Pikkukirsikkatetrojen hoito

Viesti Kirjoittaja -RonjaW- »

Ostin 6pikkukirsikkatetraa, yksi niistä oli kuollut tulessani kotiin.
Elikkä nyt niitä on 5, niille täytyy varmasti hankkia vielä vähintään yksi kaveri.
Kun myyjä kaupassa pyydysti niitä haavilla akvaariosta ne vaikuttivat hirveän agressivisilta.
Kun olin totuttamassa niitä veteen ne olivat vieläkin agressiivisia ja näykkivät toisiaan..
Kun sitten päästin ne akvaarion ne vähän rauhoittuivat.
Mutta nyt ne taas ovat hirveän säikkyjä, pelästyvät aivan pienestäkin liikkeestä.
Ja ne liikkuvat pelkästään yhdessä nurkassa eivätkä uskalla uida akvaarion toiselle puolelle.
Sitten kuin sammutin akvaarion valaisimen ne heti lähti liikkeelle?
Onko valo niille liian kirkas?
Ja minulla on vaalea hiekka.. luin jostain että tumma on parempi pikkukirsikkatetroille?
Ja kelpaako siis niille tavallinen akvaariovesi, ettei mitään pehmeämpää kuin tavallisesti?
Ja onko muita hoitovinkkejä?
Olen vasta aloittelia joten kaipaan kipeästi apua.

Akvaario on 128 litraa.
Pikkukirsikkatetrojen lisäksi akvaariossa on pelkästään 4nuolimonnia.
KIITOS! :)
cherry-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Pikkukirsikkatetrojen hoito

Viesti Kirjoittaja cherry- »

http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... atetra.htm tuossa oli aika hyvää tekstiä sen hoidosta, huomaa humusuuteasiat eli ei mielellään ihan tavallista akvaariovettä, vaan humuspitoista ja pehmeää. Niin, ja jotaki pintaan ulottuvaa kasvillisuutta jotta saavat hämärämpiä alueita myöskin. Ja jos sulla on vaalea pohja, niin laita sinne esim. eläinkaupasta saatavia oksia ja puunhakoja, sekä vaikka jotakin kiviä. Niin saat akvaan sellasta pirtsakkaa vaihtelua ja pikkukirsikkatetrat tykkää. Onhan vesiarvojen mittaus tuttua puuhaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”